Gå til innhold

kjøpe brukt saueskinn?

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Blir det det samme som om vi kjøper brukt madrass?

Da tenker jeg på om det er økt fare for krybbedød dersom man kjøper brukt sauseskinn. Og så selv om det er mulig å vaske det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Eller er lammeskinn bedre?

Og kan vi bruke det oppå brukt madrass?

Uff synes dette er så vanskelig jeg....

Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg at det er noe problem å kjøpe brukt saueskinn/lammeskinn.. De kan jo vaskes, men er ikke sikkert det er nødvendig. Ulla har en fin evne til å kunne rense seg selv, så det kan holde å støvsuge det, børste og lufte det. Vet ikke hva som er best av lammeskinn og saueskinn, men lammeulla er ofte mykere enn saueulla. Det saueskinnet vi har betalte jeg 500 kr for, men lammeskinn får du jo tak i for rundt 300 kr. Og da er det jo nesten like greit å kjøpe nytt...

Men hvis du er i tvil (det virker som at du er litt i tvil =P), så er det like greit å kjøpe ny madrass og nytt skinn. Vi betalte vel 130 kr for ny madrass på Ikea. De har billigere madrasser der også. Den vi kjøpte er 9 cm høy - 5 cm holder. Madrassen på 5 cm koster rundt 70-80 kr mener jeg å huske. Så kjøpte vi madrassbeskyttelse som kosta mellom 50-70 kr (også Ikea). De har også lammeskinn på Ikea til rundt 250-300 kr. Så om du/dere stikker innom der neste gang dere er i Oslo, kan du/dere få ny madrass og nytt skinn til under 600 kr...

Skrevet

hei,

tenkte på samme greie. Endte opp med nytt av begge deler.

De har satt sed lammeskinn på babyshop fra 499 til 299 det er kjempe mykt og godt.

Tror ikke prisforskjellen er så stor på nytt /brukt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...