Gå til innhold

40 og vil bli gravid igjen..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi har en nydelig sønn på 16 mnd. og nå ønsker vi å et barn nr. 2. Problemet er at jeg har rundet 40 år og fra november 2007 til februar 2008 fikk lengre og lengre syklus helt til mensen stoppet. Det er så fortvilende, og jeg frykter at jeg har kommet i overgangsalderen og at det er for sent. Jeg svetter ofte, og mistenker det står i sammenheng med at jeg har mistet mensen. Jeg har forsøkt akupunktur for å få syklusen igang igjen, men foreløpig har ingenting skjedd. Jeg begynner å bli ganske opp desperat, og lurer på hvilke muligheter man har i den situasjonen jeg er i.

Er det andre med lignende erfaring, men hvor det har gått bra til slutt???Har noen gode råd for å få igang syklusen??

Hva er aldersgrensen for prøverør, og kan noen fortelle meg hvordan en slik prosess påvirker kroppen (antar man utsettes for tøffe hormonbehandlinger m.m).??

 

;-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Vil råde deg til å gå inn på forumet:gravid i moden alder.Der er det også kanskje noen med erfaringer som kan besvare spm dine.Lykke til!

Skrevet

er kanskje ikke det ideele å blir gravid i en alder av 40..?!!!

når kroppen " sier" den ikke vil (kan) er det nok lurt å høre på den.

Skjønner at dere ønsker dere søsken til barn etc, men burde kanskje tenkt på dette for 10 - 15 år siden.. nå er det vel bedre å vente på barnebarn.. Blir jo mer belastende på kroppen jo eldrre man blir, større sjangs for komplikasjoner osv.. er man kommet i overgangs alderen så er det jo kroppen som sier stopp liksom... Men uansett hva som skjer så får du ha lykke til med valget ditt!

Skrevet

Kjære nr3?!? det var lite sympatisk sagt.

 

Jeg kjenner mange flotte herlige 40 åringer som er blitt foreldre :-)

Min bestemor var 45 år med sin siste barn og hun har en utrolig godt forhold til sin minstemann i forhold til sin eldstemann som var 24 år eldre enn minstemann. Det er fordi hun var over sin verste hektiske periode med etablering og stress. Gravidteten kom som en overraskelse, men hun følte at det gikk kjempefint.

 

Jeg er 41 år, prøver så lenge mensen er der. Ifølge gynokologen ser alt fint ut, hormonnivået er normal, mensen er presis som en klokke, slimhinnen er alltid tykt og fint. Jeg er i følge spesialisten biologisk yngre fysisk sett pga jeg har sunn livstil med sunn mat og regelmessig trening. Selvf har vi "gamle" begrenset med gode egg, men jeg prøver så lenge jeg kan og har troa på det :-) Siste alternativ blir IVF.

 

Til Rakrias, ta kontakt med spesialist. De kan gi deg best mulig svar med prøver etc :-) Det trenger ikke å være for sent. . .

 

P.S. Gå inn på formumet "over 35 år og prøver" der vil du få støtte og oppmuntring fra oss "gamle" ;-) Du kan også gå inn på "gravid-moden alder" for å spørre om noen av de gravide har opplevd det du opplever.

 

Lykke til!!

Skrevet

Hei, henger meg på "satser" og vil ønske deg lykke til:)

Skrevet

Henger meg på alle andre her inne og ønsker deg lykke til!

Unødvendig innlegg av nr 3!!!

Skrevet

Synes det var unødvendig av nr3?!? å komme med slike bemerkninger. Vet om flere som av ulike grunner ikke får barn før sent i livet og det må man respektere!

Har ingen erfaringer selv med å bli gravid i 40 års alderen, men ønsker deg lykke til og håper du lukker øynene for slike negative innlegg. "vente på barnebarn" PØH!!!

Skrevet

Jeg skjønner nr3!?! veldig godt...

Man "må" jo nesten ta fostervanntest osv da man over 38 for da er det oftere at barnet KAN få down Syndrom osv.

Men er mann innstillt på og få fler barn da man er ver 40 er det bare og prøve...-Vil kroppen det blir du gravid.

Men hvis du ikke "kan" få flere barn kan du f.eks adoptere da? Eller ha fosterbarn?

Lykke til hvertfall!;-)

Skrevet

huff, må være forferdelig å ikek vite om man kan få barn mer. ønsker deg alt godt, og håper du får igjen stklusen fort, og at det klaffer første forsøk. masse lykke til!

Skrevet

Vil bare ønske deg masse lykke til!!!

Håper du får oppleve å bli mamma igjen!!

Skrevet

Hei rakrias!

STÅ PÅ...! Håper du får det til. Har du prøvd reiki? Det er ei inne på spåsider som tilbyr dette. Har lest om mange som har fått igjen mens og fått syklus på plass igjen etter reikibehandling hos henne. Søk på nick beatek-t. Der leser du om hva reiki er. Skal gå inn på spåsider og finne et innlegg fra henne og dytte det opp. Da kan du klikke deg inn på nicket hennes.

 

Er selv 36 år og prøver på nr 3. Vil være 37 før jeg evt føder.

 

Ikke bry deg om negative innlegg som ble skrevet av en lenger oppe. Vi er mange modne damer her inne. Men tipser som kei? lenger oppe å gå inn på "gravid-moden" alder eller "over 35 og prøver". Vi har også en koselig tråd som heter "oss over 30" her på bli gravid-siden. Der tar vi imot alle nye og deler godt og vondt...

 

Klemme

Skrevet

Hei..

Jeg respekterer de som mener at man er for gammel til å bli mor i en alder av 40 og tar meg ikke nær av det. Det viktigste er hva en selv føler for. Jeg har aldri vært i bedre form eller hatt det bedre i livet som nå. Selv om jeg har en fantastisk sønn på 16 mnd., hadde det vært fantastisk å bli mamma i gjen. Derfor ønsker jeg å bli gravid på ny. Jeg skal prøve tipset om reiki. Ingenting skal være uprøvd av naturlige metoder..Takker for alle gode ord og ha en strålende helg:-D

 

 

Skrevet

Heisann.. Ville bare rose deg rakrias synes du er tøff jeg. Håper du klarer å bli mamma igjen :) Masse lykke til :))

 

God helg

Skrevet

Heisann,

 

Det er mange på 40 og over det som fremdeles blir gravide, så jeg forstår ditt ønske! Det er også fullt mulig for mange å bli gravide fremdeles.

 

Synes det ville være litt rart om du allerede nå var kommet ordentlig i overgangsalderen, når du har en sønn på bare 16 mnd? Det tar jo ofte mange år fra man starter å miste sin fertilitet til mensen stanser opp helt.

 

Ta kontakt med legen din eller gynekolog, og hør om du kan få ta blodprøver. De vil vise hvordan hormonbalansen din er, altså om du er i overgangsalderen eller ikke. Det kan også være det at det ikke er så lenge siden du har født som har gjort hormonene litt i ulage? Har du ammet lenge?

 

Hvis det er mulig i ditt tilfelle kan legen foreskrive hormoner som "kickstarter" eggløsningen og øker sjansene dine.

 

Lykke til!

Skrevet

Tror forresten at det offentlige opererer med aldersgrense på 39 for prøverør? Er ikke helt sikker. Men en del private klinikken har høyere aldersgrenser, så det kan jo være en mulighet? Det blir jo selvsagt dyrere for dere da.

Skrevet

Bare presiserer poenget at hvis man er kommet i overgangs alderen er kroppen ikke lenger i stand til å prod barn, da er det slutt. vet at alle vil være unge for bestandig, men sånn er det desverre ikke!

Og som dere sier selv, at eggene blir dårligere med årene, vil dere sjangse på å få et barn til, som kan bli født med skader. Vet jo at ikke alle har mulighet til å få barn tidlig i livet, men man kunne kanskje prioritert anderledes eller hva?

Vet det høres hardt ut og lite sympatisk, men sånn er kroppen. Jeg synes det ser hel teit ut når en " gammel " dame sitter å ammer e.l, men det er jo bare min mening, den spiller jo ingen roll for deg.

Det er ditt liv og dine valg, men det rådes vel akkurat ikke å bli gravid i en alder av 40 , mye mindre i overgangs alderen!

Og til alle dere som har så mye i mot at jeg sier meningen min, så bryr jeg meg ikke noe om det, driter i det rett å slett..

Dere mener det og jeg det, alle er forskjellige!

Skrevet

 

Jeg mistenker at du er veldig veldig ung..... :) Blir litt for dumt å argumentere med at det ser "teit" ut at en "gammel" dame ammer.. Hehe.. Da må jeg bare le litt.

 

Og dessuten er det ingen som fraråder en 40-åring å bli gravid. Det er større sjanse for kromosomavvik ja, men det blir jo opptil hver enkelt å ta den sjansen.

 

Ifølge naturen og kroppen (som du er så voldsomt opptatt av) skulle vi helst ha født alle våre barn fra 15-16 års alder. Men det er vel ikke så spesielt fornuftig det heller :)

 

Lykke til til deg som er 40 og vil bli gravid! Stå på!

 

Skrevet

nr 3?!?

 

Jeg synes du burde holde deg for god til å slenge inn slike kommentarer. Dette er IKKE en dame som har fått konstatert overgangsalder (noe du tydeligvis ikke har fått med deg). Mange mister mensen av andre årsaker enn overgangsalder, og det kan være verdt å sjekke dette ut i hennes tilfelle ettersom hun har et ganske lite barn. Fertiliteten går ikke fra 100% et år til 0% 16 måneder senere. Dessuten er det ikke slik at risikoen for å få barn med skader og misdannelser er overhengende selv etter fylte 40. Ja, den er større enn i yngre alder men det er ikke akkurat 20%.

 

En kvinne på 40 år er heller ingen gammel dame. Du er rett og slett frekk så hold de usaklige kommentarene dine for deg selv.

 

Du kan selvsagt mene hva du vil, og du har rett i et par ting, men om du formulerer deg på mer siviliserte måter får du langt mer respekt fra alle andre her inne. Det ville jo være en fordel både for deg og for oss andre?

Skrevet

Eh...nr3?!? man er vel ikke gammel i en alder av 40...

 

Skrevet

I forhold til det å få barn, så er man gammel i en alder av 40, jo...

Skrevet

er ikke enig der nei.

Skrevet

Jeg føler det å være 40 år er en herlig alder, men gammel - laaangt i fra ;-)

 

:-)

 

 

Skrevet

Hei Rakrias! :)

 

Jeg ville bare tipse deg om en nettside som inneholder noe informasjon om å bli gravid når en er over 40.

 

www.getpregnantover40.com/

 

Hvis du er interessert, så kan jeg sende deg E-boken på epost. Bare send meg en PM du.

 

Håper du lykkes med å bli gravid igjen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...