Gå til innhold

Tips ang. puppenekt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han nekter å ta puppen. ;-( Kan gå mange(!!) timer før han virkelig hyler etter mat. Da spiser han i kanskje 3 min, så begynner han å hyle og skrike og nekter å ta puppen. Har prøvd å la han styre spisingen, men da kan han gå opp til 6 timer uten å spise (han er 1 1/2 mnd). Har også prøvd å legge han ofte til, men ender opp med at han nekter å ta puppen, og skriker.... Blir så frustrert.

Noen tips til hva jeg kan gjøre? Skal jeg gi han tillegg på flaske? Vil det kanskje ende i at han ikke vil ha pupp i det hele tatt?

Takk for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta han med til helsestasjonen og eller kiropraktor, han kan ha en låsning i nakken, som gjør at det er vondt å vri hodet..

ev prøv å ligg når du ammer, med han liggende inntil deg på siden, (støtt opp ryggen hans med en pute eller lign)

hs har garantert opplevd puppenekt før, og har nok noen tips til deg!

Skrevet

Min gutt har også enkelte dager nektet å ta puppen, men her har det bare vært forbigående problem, heldigvis. Det er ganske frustrerende når det står på, men ikke tving i han maten. På det lengste her har det gått 11 timer før han ville ha mat. Men så gikk det greit igjen. Men er det et vedvarende problem så kan du jo også ringe ammehjelpen. Se ammehjelpen.no

Skrevet

Tulla mi hadde slike perioder med puppenekt. Går over av seg selv somoftes. Ikke stress med ammingen. Tilby puppen men ikke tving. Lettere sagt en gjort dette da ;) men det fungerer for de fleste.

Men hvis babyen har KISS må du ta kontakt med helsestasjonen

(og hvis det ikke er forbigående).

Skrevet

Hadde en periode av det her. Noe som kunne hjelpe var å la han leke med et kosedyr eller noe og så liksom bare snike puppen inn. Altså ikke ha så stort fokus på at det er det som skal skje...

Skrevet

hei.

gutten min nektet å ta puppen på kvelden de første 5 ukene etter fødselen. vi trodde det var vondt i magen og prøvde alt mulig men han bare sutret og skrek omhverandre fra ni til ca ellve om kveldene. vi var ganske frustrerte innimellom, særlig jeg!

han tok puppen hele dagen og natten men ikke om kvelden. jeg pumpet og pumpet og ga på flaske. noen ganger kunne det ta 3 timer å få i ham 50 ml og det var også netter hvor han ikke sovnet før 3 på natten.

veldig vanskelig som førstegangs mamma og pappa og mye nederlagsfølelser for meg! men vi fant en rytme og det gikk bra etterhvert fordi vi ble vant til det og var forberedt.

MEN!!! under over alle under. vi fikk et råd fra hs. hun syntes det hørtes ut som om han var overtrøtt i de timene hvor han var så sutrete. vi har nå fått en kjempefin og enkel teknikk og han tar nå puppen hver eneste kveld. jeg pumper ikke lengre!

- jeg er veldig nøye med at han får nok søvn og ammer umiddelbart etter at han begynner å småvåkne. da spiser han kjempefint!

- han sover som regel godt i vognen på tur så hver kveld går jeg en til to timer omkring ni til ellve. da får jeg ammet før vi går og når han er søvning når vi kommer hjem.

- jeg går inn på et stille og halvmørkt rom så han får konsentrert seg.

dette har funket for meg og nå er det fullamming hele døgnet. håper noen av tipsene kan hjelpe deg også. søvn er alfa og omega!!

lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...