Gå til innhold

Hvor fort pakker dere i de små paracet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle jeg har snakka med den siste uka (har vært på div. førstehjelpskurs) sier at de setter en paracet med en gang tempen kommer over 38 uansett form ellers... Syns det er litt overdrevent jeg da. Men kanskje det er jeg som er rar på dette området og ikke alle andre :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Over 39.. (spes om kvelden)

Kan se åssen forman hans er på dagen, og evt vente med paracet.. Men gir som regel når det er over 39..

Skrevet

Jeg venter i hvertfall til 39 om det bare er feber som er problemet. Jeg har lavere terskel når det gjelder smerte. Jeg synes ikke det er fornuftig å la barn ha vondt mer enn nødvendig.

Skrevet

Jeg gir paracet litt mer ut fra almenntilstand enn feber. Men har to barn som får både feberkramper og feberfantasi, så da er det greit å holde feberen nede.

Men for tredjemann som ikke har disse problemene så styres inntaket av paracet mye av hans allmenntilstand.

Skrevet

Jeg gir oftere paracet for smerte enn for feber, men nå blir ikke min datter redusert før feberen nærmer seg 40 heller..

Skrevet

Måler som regel ikke temperaturen, men ser ann formen.

Jada, jeg måler tempen hvis den virker skremmende høy....

Skrevet

På dagen har kan den komme opp i nærmere 40 (dersom allmenntilstanden er bra) før jeg gir febernedsettende, men på kvelden/nattan gir jeg da den kommer opp i 39-39,5.. fordi jeg ikke har like god kontroll som jeg har på dagen..

Skrevet

Så godt å høre at det ikke bare er meg. Følte meg litt sløv sånn som de andre satt og la ut om all paraceten de dytta innpå unga ;)

Jeg har trua på at kroppen fikser det bedre på egenhånd med litt feber. Og så tar jeg på snuppa våte sokker når det blir litt for høyt (og det funker som bare det!)

Skrevet

om de har ubehag, feber over 39, eller feber så de er utilpasse, eller nedsatt allmenntilstand....

Jeg tar paracet om jeg har smerter eller kjempehøy feber, så derfor gir jeg det og til ungene,,,

Ser ikke noe vits i at de har smerter unødig.

Skrevet

hei mor mi tydde bare til FORT opp men ikke over 38.. Hun stappa heller ikke i oss penselin noe serlig fort så jeg og min søster har jjobba med kroppen gjennom mange a sykdommer så når er jeg nesten aldri syk:) Tror eg kommer til å vær sånn med småen og for da hjelper paracet og penselin raskere de gangene det virkelig gjelder:D

Dette er bare hvordan eg velger å gjør det så eg sier ikke at det er sånn at alle må:)

Skrevet

Hvis det handler om kun feber gir jeg når den er 39 grader eller mer. Ved smerter er jeg mer romslig. Synes ikke de skal ha mer vondt en nødvendig

Skrevet

Skal mye til.. vi tar generelt veldig lite smertestillende i dette huset. Vi har det ikke en gang i hus.. bare til snuppa.

Hun har ikke hatt feber så ofte, kan telle på en hånd hvertfall. (hun blir 2år i august)

Men har ikke gått over 39, bortsett fra en gang, Da hadde hun nesten 40 i feber. Heller ikke da ga vi henne paracet, for allmenntilstanden hennes var så bra. Hun var høyt og lavt hun...

Feber er jo kroppens måte å "rydde opp" på, så vi lar hn prøve på det først... om jeg kan si det på den måten...

Nei, snuppa fikk et par stikkpiller da hun var baby, men det er det..

Noen leger sier de må få med en gang de har feber, andre sier det ikke er nødvendig, så spørs jo helt hvem du snakker med--

Skrevet

På elste menn venta jeg til almentilstanden var veldig dårlig, mener de ikke har vondt av litt feber, hjelper jo med å få sykdommen ut av kroppen.

Med yngste er jeg ganske kjapp, men det har litt med hans tøffe start på livet, tar ikke så mange sjanser med han.

Det kommer jo helt an på hvert enkelt barn, og ikke minst foreldre

Skrevet

vi knasker egentlig paracet alle sammen med en gang vi kjenner det verker et sted vi.....

Svelger det gjerne ned med en halvliter...

går vel et par -tre pakker i uka.....

;-)

Skrevet

Over 39/40 eller ved større plager..

hodepine ol.

Skrevet

Ingen spesiell "grense" men ved feber, alltid hver kveld pga er redd den skal bli forhøyet i løpet av natta. Ellers....svært skjelden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...