Jenny-penny Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Snuppa har blitt smittet av influensaen min og er nå oppe i 39,8. Hva betegnes som høy feber, og bør man kontakte lege eller er det normalt med mye feber? Jenta mi er 3 år og vært lite syk, så er litt blank..
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 Gi paracet, og se om den går ned.. Er ikke så høy at du bør kontakte lege..
Gjest Skrevet 26. april 2008 #3 Skrevet 26. april 2008 Om den er over 40 og ikke går ned med paracet ville jeg ringt lege. Satt akkurat der du sitter på onsdag, da fikk størstejenta 40,0 kjemperaskt. Da ble jeg faktisk redd, men 1,5 time etter en paracet hadde den gått ned til 39. Og morgenen etter var hun feberfri. Skjønn det den som kan. Håper det går raskt over!
elinmamma Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Det er høy feber med 39,8. Men om den går ned med paracet er det ikke farlig. Unger får ofte høyere feber enn voksne. Pass på å få i Jenny nok å drikke og ha vinduet på rommet hennes litt på gløtt, så det ikke er for varmt, så går det nok seg til. Kan jo hende hun har vondt i hodet om det følger med influensaen i år. Da er det greit med en paracet uansett. Jenny vår hadde "auua" i "håret og genseren og bleia" i fjor, sa hun. Så hun hadde antageligvis like skallebank og vondt i leddene som oss andre. God bedring til begge!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå