Gå til innhold

mangler mens...men ikke gravid (litt lang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tok ut p-staven 12.feb, og har fotsatt ikke fått igjen mensen...tok en test for 1-2uker siden, men den var negativ.

vil så gjerne ha mensen, for da vet jeg at jeg får EL også...og kan bli gravid...

jeg tenkte meg til legen, men vil ikke, fordi jeg liker ham ikke, hans diagnose på alt ang meg er "det er fordi du er overvektig det, jannicke"...tror dere det kan være det?

håper ikke det...har prøvd å slanke meg, men det går ikke, jeg går bare opp...jeg begynnte å gå opp for 3år siden, da jeg gikk på trionetta, da gikk jeg opp nærmere 30kg...og etter det har det bare ballet på seg...heldigvis har jeg en kjæreste som har vært med meg gjennom det hele.

vi vil så gjerne ha en baby, men pga meg får vi det ikke til!!

hva skal jeg gjøre?? så noen tips lenger ned på siden, men jeg kan ikke spise mer fet mat, jeg har nok fett å bære på fra før(som dere skjønner har jeg veldig lav selvtillit, som er et resultat av mobbing fra 1-9 klasse, og en mor som påpeker at jeg er feit, og må slanke meg, hver gang hun ser meg.)

jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...

noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt første tips er: Ikke bry deg om hva andre sier!! Vær stolt av deg selv og nyt livet! =) Når du har kjæreste som støtter deg har du jo en god grunn! Hvis dere lykkes med å bli gravide, Enda bedre grunn! =)

Er heller ikke den tynneste jenta, bruker str40-42.. Men jeg trives når jeg har forlovede som støtter meg i alt og for han er jeg det fineste på jord..=)

Jeg ønsker dere alt godt og lykke til med prøvinga! =)

Er selv i min 5pp.. Har en gutt på 2 år, med han gikk det 3mnd før det klaffet.. Denne gangen ser det ut til å gå leeengere.. huff..

Uansett: Masse lykke til! =))

Skrevet

takk takk...jeg er oppe i str 44-46 jeg da...menmen!!

sambo sier han elsker meg uansett vekt og størrelse, så da er jeg fornøyd!!

men vet ikke hvordan jeg skal få igjen mensen...

Skrevet

Sitter selv å vente på mensen etter å ha sluttet på p-piller. Er så redd for at den ikke skal komme. Bekymrer meg for det hver dag. Idag er det 4 uker siden, så den burde komme i løpet av neste uke (senest). Om den ikke skulle dukke opp må jeg vel ta meg en tur til i legen for å høre hvordan jeg får den i gang. Etter at jeg har prøvd de tipsene om maten.

Det er selvfølgelig en mulighet for at vekten din har noe å si. Desverre. Men det kan også være andre grunner for at den ikke kommer.

Syns det er respektløst av legen din å sitte å si sånt hver gang. Kan du ikke bytte fastlege?:)

Skrevet

Har også vært i str 44 for 2 år siden, men gikk ned mye etter fødselen.. Kutta ned alt som heter godterier..:) Det hjalp masse.. Også slapp lillegutt å plages med magen, hvis jeg spiste en sjokolade feks..:)

Det er godt å ha noen som støtter deg uansett ka! =)

Hmm.. hvordan få mensen, det vet jeg sannelig ikke.. Hadde en venninne som ikke hadde mensen på flere mnd, men ho ble gravid for det.. Ho hadde altså hatt EL.. Ho fødte en liten datter for to uker siden.:) Så det er jo også en mulighet for det..:)

Skrevet

Syns det er veldig uprofesjonelt av legen din å komme med slike utalelser uten å komme med konkrete tiltak. Hvis han mener evntuell fedme er grunn til en eller flere helseplager du har bør han heller hjelpe deg og ikke trykke deg lenger ned....

Men det er nok også dessverre sånn at fedme er en grunn til mange flere helseplager enn vi tenker oss, bla. vanskeligheter med å bli gravid. Du kan lese her om forskning som er gjort: http://www.forskning.no/artikler/2007/mars/1173189741.56

Ønsker deg lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...