maibaby-Ingrid2008 Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Flere jordmødre har sagt at jeg har fin fødekropp fordi jeg er høy og slank, men har aldri spurt hvorfor. Noen som vet hvorfor det er fin fødekropp? Kan man få lettere fødsel av det?
*bubbs* Skrevet 27. april 2008 #2 Skrevet 27. april 2008 Oi, det høres lovende ut. Jeg er også ganske høy (175). Håper det stemmer!
Gjest Skrevet 27. april 2008 #3 Skrevet 27. april 2008 De sier det fordi en høy kropp som oftest betyr et romslig bekken, og et romslig bekken er en fin ting i forbindelse med fødsel
Putte68 Skrevet 27. april 2008 #4 Skrevet 27. april 2008 Tja, kanskje det er noe i det. Jeg er også 175 og venter nå mitt tredje barn. Mine to fødsler har vært veldig greie, har ikke trengt noe smertelindring, så jeg håper at det går like greit med tredjemann:-D
marinas skatt Skrevet 27. april 2008 #5 Skrevet 27. april 2008 Jaha....... Jeg er 178 høy og de to forrige fødslene tok 36 og 23 timer.................
Joikaboll@ Skrevet 27. april 2008 #6 Skrevet 27. april 2008 Jeg er ikke høy, men har alltid fått høre at jeg er en spesialbygget fødemaskin. Sikkert pga korte, raske og enkle fødsler. Med nr 1 (setefødsel) blei det tatt rtg av bekkenet mitt og det var da dette blei sagt, jeg har så stort bekken at jeg ikke vil få problemer før barna passerer 7 kg. og det skal vel noe til ;o)
Smånetta 14.mai Skrevet 27. april 2008 #7 Skrevet 27. april 2008 Jeg er 157 cm og veier normalt rett rundt og i underkant av 50 kilo. Altså er jeg typisk liten. Da jeg fødte sist trykket jeg ungen ut på et kvarter og åpnet meg i løpet av et par timer. Da jeg kom inn på sykehuset, hadde jordmødrene vaktskifte og de sa da de alle kom stormende inn på rommetmitt fordi jeg sto med hodet mellom beina, at de nettopp hadde snakket om at min krop så ut som en fødemaskin. Det har ikke så mye med høyde og bredde å gjøre, men hvodan muskelstrukturen din er og om du ser ut til¨å ha et bekken som er romslig. Jeg var mange cm breiere rund hoftene det siste døgnet før fødsel sist. Det var ikke nødvendig å måle for det syntes veldig godt.
SuperMoM <3 Skrevet 27. april 2008 #8 Skrevet 27. april 2008 Jeg er 1,76 og synes ikke det var noe enkel fødsel,men så ble jo jeg satt igang over tida med null modning også da.. halebeinet knakk og styr.. sikkert pga stor gutt.
liten spire Skrevet 27. april 2008 #9 Skrevet 27. april 2008 hei jeg er ikke mere enn 165 og normalt bygd har hatt to kjappe og lette fødsler og da så også jordmødrene att jeg var bygd for å føde forde jeg hadde ett dyptbekken .Den ene av barna var over 4 kilo Skal i følge ultralyder denne gangen få en som er godt over 4 kilo så håper det går fort og greit denne gangen også
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 27. april 2008 #10 Skrevet 27. april 2008 Husker legen min i første svangerskap sa at jeg hadde fødekropp også, pga høyde og brede hofter (som igjen kunne tyde på bredt bekken).
nina__86 Skrevet 27. april 2008 #11 Skrevet 27. april 2008 jeg er no veldig liten. jeg er 1.55 ca og veide 44 før jeg ble gravid. med første hadde jeg en ganske kjapp fødsel. 9 timer fra første rie til han var ute. denne gangen brukte jeg 3 timer fra første rie til hun var ute. og fikk beskjed at jeg var en skikkelig fødemaskin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå