Gå til innhold

Typen på byn hver helg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi jar en liten baby på 7.5mnd. Spørsmålet er egentlig enkelt. Hvor ofte er typene deres på byn?

Dette "gå ut greiene" er blitt et stort problem for oss. Det er slik at jeg kvir meg til helgen kommer. Da kjimer tlf hans og jeg blir alltid bad gay, om jeg sier at det ikke passer. Er kjempesliten innimellom, og prøver å være med på ting, men det er liksom aldri bra nok. Han vil ha action HELE tiden. Kjenner meg helt stresset.Dette vil ødelegge forholdet vårt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her går vi ut sammen når vi skal ut. Ikke ellers. Synes det er mye koseligere å gjør ting sammen. evt er vi på hvert vårt vors, og møtes ute.. Vi er ute ca èn gang i mnd, eller sjeldnere.. Mini er straks 8mnd..

Skrevet

Samboeren min er hos en kamerat hver fredag og ser han ikke før lørdag formiddag. Litt kjedelig, men han må jo få lov til å ha sine egne hobbyer også. Om vi skulle vært sammen hele tiden uka gjennom hadde nok det vært verre for forholdet enn om han er borte en dag i uka. Hva med å ta en hyttetur dere tre eller to? Da får dere ei rolig helg sammen og kan pleie forholdet og eller familien! Fortell hvordan du har det!! Kan man ikke snakke sammen kan ting bli vanskelig etter hvert.

Skrevet

Vi har en baby på 7 1/2 mnd. Vi har ennu ikke vært ut på byn. Gikk ikke så ofte ut før heller. Kanskje hver 2 mnd-som oftest sammen. Hadde ikke kunne akseptert at typen fløy på byen hver helg hvis jeg måtte være hjemme. Hvis typen din gjør dette er han kanskje noe umoden og ikke helt klar for familieliv? Du må nok ta en alvorprat med han(lenge før helga-mand/tirsd) hvis dette plager deg, og du ønsker en endring av situasjonen.

Skrevet

Oida.. Visste ikke at det var en selvskreven rett å ta seg et helt døgn fri fra familien sin. Hver uke? Det vil si at han tar seg nesten 20 % fri fra barn og samboer.. Du har selfølgelig dine egne grenser, og det respekterer jeg.. Men jeg hadde ALDRI akseptert at typen stakk fra familien sin en hel dag i uka.

Skrevet

Jeg syns du skal ta en prat med ham. Hvis det er sånn at han vil ut på byen så får dere evt ta hver deres helg med "barnevakt" og "ute på noe" da. Du trenger jo ikke å ut på byen, men gjøre noe koselig med ei venninne uten babyen... Det er jo ikke sånn at han alltid skal komme seg ut og du blir den som sitter alene hjemme hver fredagskveld?? Tror du har rett når du sier at det kommer til å ødelegge forholdet deres, for det går jo ikke i lengden... Jeg har heldigvis en mann som ikke har det store party-behovet i helgene. Ute hos venner i ny og ne, ja vel - men han tar aldri for gitt at han SKAL dra bort, han sier alltid at jeg godt kan dra ut på noe og han være hjemme også :) Syns i allefall at det er greit at de "spør" om det går greit, for da blir det litt mer OK at de drar også - men det blir jo et helt annet tema... :)

Skrevet

Hver helg syns jeg er mye ! At han gå ut innimellom alene , syns jeg er ok. Fint å gjøre noe hver for seg .

Skrevet

Om vi går ut er det sammen på resturant eller til venner. Og da tar vi med snuppa på snart 4mnd. Vi er begge over 30 og er vel ferdig med "festing" i den forstand, har verken lyst eller behov for å gå på byn mere. Jeg møter av og til venniner på dagtid (til frokost/lunsj), og han kan gjerne ta med babyen og gå trilletur så jeg får litt fri. Han møter også ofte kompiser heller på dagtid.

Nå er det familie som står i fokus. Vi gleder oss begge til å bare kunne slappe av i helgene (gjøre gøye utflykter, piknik, gå en lang trilletur, besøke venner, gå på museum/galleri, kafe etc. eller bare styre i huset og lage ekstra god middag.

Synes mannen din virker utrolig egoistisk og umoden. Får meg til å lure på hvor gammel han er?

Ville han ha godtatt at du gjorde det samme? Og at han måtte være hjemmepappa hver helg....

Skrevet

Han er kanskje en tur hver 4 mnd, jeg skjeldnere. Hadde ALDRI godtatt byen hver helg, nei:):)

Skrevet

I går kveld var jeg helt utolig sliten. Hadde feiret 30 dagen min her hjemme, men masse tilberedelser og styr- og derav mye folk. Det ble utrolig seint. Tre dager i forveien sov jeg dårlig med minsten. Han er våken så mange ganger. Hele uken var typen bortreist på jobb og jeg har en gutt på 7 år i tillegg, så dagene er hektisk.

I går kveld kom det to kompiser innom til han. Det endte jo selfølgelig med at de skulle ut- og det var jo en selvfølge at typen min skulle være med! Ellers blir jeg den store stygge ulven. Jeg tenkte at vi fikk møtes på halvveien, men sa tydelig fra at jeg var helt utrolig trøtt og at han fikk komme hjem 12!!!

¨NÅ ER KLOKKEN 0800 OM MORGENEN OG HAN ER IKKE HJEMME. jEG RINGTE TIL HAN I NATT OG SA AT FORLOVELSEN ER BRUTT. VI FORLOVET OSS FOR TO UKER SIDEN!

Jeg er helt fortvilet. De KAN ikke ta seg en eller to glass vin. Det skal være helt kanon fylla og helst brenner det hver helg.

Hva skal jeg gjøre?Klarer ikke slappe av når vi aldri kn roe oss ned hjemme. Og han synest tydeligvis venner er viktigere!!!Han sier- vi må jo knne gjøre begge ting fordi om vi har fått barn.

Skrevet

Dere må snakke ordentlig sammen, kanskje dere ikke er klare for å være familie sammen. Jeg hadde det litt som deg i første ekteskap.

Skrevet

Enig med flere her... hadde aldri godtatt at typen hadde stukket ut for å feste hver helg. Hadde heller ikke godtatt at han hadde vært borte et døgn hver helg, for å feste/ være til kompis.

Vi gikk sjelden ut før vi fikk baby, og har vel blitt enda sjeldnere nå. Sambo har vært ute en del ganger etter at vi fikk barn, og det er helt greit så lenge han kommer hjem i "normal" tid!

Skrevet

Det kan da ikke være sunt for et forhold at den ene parten flyr ut på byen hver helg. Når får man da tid til familien? Går jo litt tid med til å være fyllesyk også.

Skrevet

Unnskyld meg, men er dere veldig unge, dere som sliter med slike problemer? Jeg sitter her og tenker at puh, det er godt jeg er voksen, min samboer også. For dette har aldri vært et tema!

Vi er en familie nå, og da bør det passe alle i familien at noen reiser bort i ny og ne. Selvfølgelig er det helt OK hvis man planlegger litt og alle er forberedt. Men å bare stikke ut på byen for å bli borte til neste dag....UANSVARLIG!

Skrevet

Det hadde jeg aldri godtatt. Guttegjengen hans møtes ca en gang i mnd, og da spiller de gjerne kort hos en i gjengen. Ellers er vi sammen i helgene,vi er jo en familie nå.

Skrevet

Herregud, hvor finner dere disse loosera som heller vil på party enn å tilbringe tid med unga sine?

Skrevet

Samboeren min og var borte ofte på ettermiddagene, og i helgene. Jeg tok det opp med ham gang på gang, uten at det ble forandring. Og de gangene jeg ba ham være hjemme i stedet for å gå ut, startet han en kjempekrangel, noe som ga ham "rett" til å gå på fylla og være borte halve natta.

Så da snuppa var litt over 3 mnd, pakket jeg tingene våre og flyttet. Hun er 7 mnd nå, og vi har det mye bedre. Skal nevnes at han ofte drakk hele nettene, etter jeg hadde lagt meg, og i tillegg fant jeg jointer på verandaen. Han løy og om hvor han var om nettene.

Han har lite kontakt med snuppa vår nå, men ringer og truer med advokat og rettsak innimellom (vi har vært på mekling, men han ville ikke godta noen avtale, verken om å ha snuppa en eller tre ganger i uka), men det får han bare gjøre.

Skrevet

For oss er ikke dette et problem i det hele tatt. Jeg syns det er veldig deilig å ha en dag i uka bare for meg selv. Da kan jeg kose meg alene og bare kose meg med lillegutt. Ser ikke noe problem i dette. Er det noen helger jeg ikke vil at han skal dra sier jeg ifra og da blir han hjemme. De er ikke på byen, men hjemme kos en kamerat og har det gøy. Spiller playstation og andre gutteting. De må jo få lov til å gjøre ting de også liker!

Skrevet

Når man har skaffet seg familie syns jeg man burde ta hensyn til hverandres ønsker. Man kan ihvertfall ikke dra på byen i tide og utide...Å finne en gylden middelvei er til det beste for begge parter. Men enkel teori er nok ikke like enkel prakisis for alle,desverre.

Skrevet

Joda, men om det funker bra for dere, så har jo ikke du noe problem.. Men HI syntes jo dette er plagsomt, hun liker ikke være alene hele fredagskvelden. Og når hun instendig ber han om å være hjemme, og han likevel drar, så har de et problem. Da velger han bevisst fylla og kompiser FØR familien sin, slik egosentriske idioter ofte gjør..

(Og da mener jeg IKKE at alle menn som går på byen er duster. Men om de gjør det på tross av at familien gjerne ønsker å ha dem hjemme, syntes jeg man har lov til å bli forbannet og skuffa)

Skrevet

Ja jeg er helt enig med deg der. Man må kunne snakke sammen og planlegge samt si ifra om ting ikke er som man ønsker! Håper dere finner en løsning som alle tre har det bra med! Masse lykke til.

Skrevet

Hvis du hadde en venninne som hadde d slik du har det, og hun spurte deg hva du ville gjort.. Hva hadde du selv svart HI?

Hvordan hjelper han til med babyen ellers på dagene?

Ammer du? Hvis ikke kan du jo gi han beskjed tidlig i uka at du skal på hyttetur med venninner hele helga og han får ta seg av den lille?

Jeg har en mann som er i nordsjøen, han er borte 14 dager, og hjemme 3 og 4 uker. Når han er hjemme er det selvsagt at han tar like stor del i barna som jeg gjør. Vi har en baby på 6 mnd og ei på 2år og 4 mnd. De krever jo sitt. Min mann har leid seg gravemaskin for vi skal fikse ute, han har vært ute å jobba hver bidige kveld siden tirsdag, og sure kveldsunger er bånn, det er kun 2 dager til han reiser, så i går gav jeg streng beskjed - selv om han jobber hardt ute for oss begge - at han hadde å innfinna seg til kveldstellet ellers gikk jeg på kino FØR kveldstellet.. Han måtte bare ta poenget å komme inn å hjelpe meg.

Syns jo da at din mann, istedefor å gå på byn, burde foreslå for deg at "gå å legg deg å slapp av du som er trøtt, så kan jeg ta meg av babyen, vaske huset og lage middag"

Du har sendt melding i verste stil å brutt forlovelsen, det skal en ikke gjør via mobil, men i hissighetens tegn forstår jeg at du gjorde det, for jeg hadde nok gjort d samme...

Snakk med han tirsdag. Får du samme svar og holdning så hadde jeg tatt en tenkerunde med meg selv og sett om han var verdt det.

Lykke til! Håper vi får høre hvordan det blir

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...