Gå til innhold

*kremt* Asså, unnskyld min uvitenhet, men hva er

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe.. 2 år og 9 måneder???

Aner ikke jeg...

Dum jeg å da haha...

Skrevet

Må være noen som mener 33 mnd:o)

Skrevet

Ja, det lurer jeg også på. Ser merkelig ut!

Er det en på 2 år og 9 mnd, hvordan skriver man da 2 år og 11 mnd?

Skrevet

Haha, hvorfor kan de ikke bare si det de mener så slipper vi "dumme" å lure så fælt...

Skrevet

2,11 år?! *flire*

Jeg har sett det her inne mange ganger nemlig, og det er stort sett toåringene som får denne "behandlingen".

2,4 år og sånn..

Og da tenker jeg som så, 2,6 år er da vel det samme som 2,5 år? Og vips så er jeg forvirra:p

Skrevet

Hehe, har sett det her inne en del ganger jeg å... Veldig rart å skrive sånn da og er tydeligvis ikke mange som veit hva det er.. Haha..

Skrevet

Er det så veldig nøye om en er 2 år og 4 mnd eller 7 mnd.

Ca to-og-et-halvt... Evt snart tre når de nærmer seg.

Men, men... folk får skrive hva de vil for meg...

Skrevet

har jeg fakisk aldri hørt, men kanskje 2 år og 9 mnd?

Skrevet

Hmmmm...

Men ingen som vet svaret asså?

Bare sånne som meg som lurer:p hehe...

Skrevet

Det er 2 år og 9 måneder.

Skrevet

Var jo ei i den hva skal barna ha på seg på 17.mai tråden som skreiv det.. Hun må jo vite hvor gammal guttungen sin er .. Hehe.. :P

Skrevet

Jeg skriver heller at gutten min er 2,4 år enn 2 år og 4 måneder.

Grunn; i den alderen har måneder fortsatt noe å si, samt at det går fortere. Såååå vanskelig å forstå, eller? ;-)

Skrevet

Har ikke sett år og mnd. skrevet på den måten før, men 2.9 (punktum) er vanlig. Det betyr 2 år og ni mnd. Når ungene er så små, kan et par mnd. bety et stort sprang i utviklinga. Brukes mye blant de som jobber med barn.

2,5 betyr jo 2 år og 6 mnd. Det betyr også 2.6;)

Skrevet

Hehe, virker bare litt rart for meg, for her inne er det eneste stedet jeg har sett noen skrive det sånn... :)

Skrevet

Jeg er førskolelærer og vi bruker det mye i barnehagen. En på 2,9 er to år og ni måneder. Er stor forskjell på en på 2,1 og 2, 9 feks i forhold til utviklingen og hva som er forventet på forskjellige områder i utviklingen. Det er jo veldig urettferdig å forvente det samme av alle som er født i 2006 fordi de er født på forkjellige tider på året.

Skrevet

en som er 2 år og 9 mnd ja :) jeg syns det ser så rart ut, så jeg skriver heller at gutten min er 2 år 4 mnd jeg :)

Skrevet

Det er jo greit nok egentlig, regnet med det var månedsbenevnelse, men 2,5 og 2,6 er jo da både det samme og ikke det samme. Og dermed kommer forvirringen, ikke sant?

Men 2,11 er jo ikke i bruk?! *flire*

Skrevet

I min verden er 2,5 to år og fem måneder....2,11 bruker vi og...

Skrevet

Min gutt blir 3 i august kaller han 2 og et halvt år jeg. Bruker "litt over to år"- "to og et halvt" og "snart 3 år"

Skrevet

Nei - husk PUNKTUM når det er månedsbenevnelse, KOMMA når det gjelder halvår. 2,5 og 2.5 er derfor ikke det samme. 2,5 og 2.6 er det samme;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...