Gjest Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Hvordan skal jeg klare å brenne ut videosnutter jeg har filmet med kameraet mitt og lagt inn på data? Hvilke programmer trenger jeg? Bruker Power2Go til å brenne ut filmer o.l., men det går ikke med kamera-filene...
Gjest Skrevet 26. april 2008 #3 Skrevet 26. april 2008 Hvis du har Nero brenneprogram, kan du velge og brenne "VCD" eller "SVCD", legg deretter til videofilene og brenn ut. (filmfilene på være .mpeg for at dette skal fungere). Disse brennes ut på vanlige CD'er. alle dvd-spillere støtter dette formatet også.
Gjest Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Jeg vet ikke om det er mpeg, det står bare at det er qiucktime-film.... Hva gjør jeg da?
Gjest Skrevet 26. april 2008 #5 Skrevet 26. april 2008 du kan sikkert brenne med Power2Go også, hvis det er mpeg som sagt, se etter VCD eller SVCD ...
Gjest Skrevet 26. april 2008 #6 Skrevet 26. april 2008 hvis du ser i utforskeren og egenskaper på filmfilen, så skal du kunne se om det er mpeg eller .mov etc.. sjekk ut det så skal jeg forsøke og hjelpe deg.
Gjest Skrevet 26. april 2008 #7 Skrevet 26. april 2008 Tusen takk :-) Det står .mov bak... Men så står det at det er jpeg også... Skjønner ikke det. Får spilt av filmen i qiucktime, så det er jo film og ikke bilde.
Gjest Skrevet 26. april 2008 #8 Skrevet 26. april 2008 Filen må konverteres til mpeg for å få det til. finnes programmer for dette, men det koster en hundrelapp eller 2. http://www.winavi.com/mov-converter.htm er et alternativ.
Gjest Skrevet 26. april 2008 #9 Skrevet 26. april 2008 Funker ikke på winavi converter, den har jeg fra før. Og har ikke penger til det akkurat nå, så da får det vel vente... jaja. Takk for hjelpen ihvertfall! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå