Attpåklatten :-)™ Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 om du fikk vite at du hadde en som er litt for glad i småjenter i nabolaget, hvordan hadde du reagert? Vi har en her som er anmeldt for blotting og dømt for det flere ganger. Alltid har det vært i nærheten av barn (småjenter). Tidligere FRP-politiker som er svært aktivt med i styre og stell der han slipper til. Nå spres ryktet raskere enn ild i tørt gress, men fyren er kynisk og kald.....har små barn selv og en kone som lukker øynene. Mannen er dømt, så dette er ikke basert på rykter, men konkrete fakta. Siste han gjorde var å onanere i bilen sin, trigget av to småjenter som kom gående. Ble tatt på fersken av naboer. Det skjedde kun få meter unna hjemmet hans....... Det koker her nå nemlig.......hos alle oss med barn.....
OsloMor Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 Hadde selvsagt reagert med avsky og holdt ungene mine langt unna denne mannen, men å skravle om det og avle lysnjestemning det er jeg i mot. Stakkars barna hans sier jeg bare...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 26. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2008 Lynsjestemningen har han klart å avle selv........fikk senest dom ifjor, betinget og bot, med prøvetid på to år. Den brøt han jo nå, så fengselsstraff blir nok neste. Det er helt grusomt å tenke på at det bor to småjenter i samme leilighet som ham. Men er ganske sikker på at barnevernet er klar over figuren.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 hadde reagert me veldig avsky, mine barn hadde aldri fått vært i nærheten av den manne. skulle forklart barna mine at han va litt syk og gjorde ting han ikke skulle. vet iche kordan eg hadde forklart det men hadde funnet en måte. så hadde jeg alltid hatt øynene åpne;)
A4 Husmor.... Skrevet 26. april 2008 #5 Skrevet 26. april 2008 Vet ikke hvordan jeg hadde reagert, men hadde nok passet ekstremt godt på. Hva med å ha en vaktordning på lekeplassen? Jeg slipper min 6 åring alene på lekeplassen, men hadde ikke klart det hvis jeg viste med sikkerhet at det var en slik person i nærheten.... Ellers håper jeg at kona til mannen vil våkne og fjerne barna sine fra en slik far.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 26. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. april 2008 Det er ikke lett å si hvordan man reagerer før man står oppe i en sånn sak. Jeg reagerte med å bli lyn forbannet og hadde lyst å oppsøke mannen personlig og grisebanke ham.......det var den spontane reaksjonen. Jeg pleier ikke akkurat reagere så voldsomt............men dette er ille.
Gjest -<<- Skrevet 26. april 2008 #7 Skrevet 26. april 2008 Jeg bor midt i Oslo; jeg vet at jeg har potensielle overgripere i nabolaget. Det har de aller fleste av oss, forskjellen er bare at de fleste ikke vet akkurat hvilken person det er snakk om. At dere holder ungene borte fra noen som bedriver denslags sier seg selv, men utover det ser jeg ikke helt hvorfor dere skal reagere i noen særlig grad. Jage ham derifra til et annet sted med andre barn, kanskje?
Prins og prinsesse Skrevet 26. april 2008 #8 Skrevet 26. april 2008 Se sånn på det: så lenge dere vet om ham, så kan dere jo i det minste advare ungene mot å prate med ham, bli med ham osv! Der har dere jo en kjempefordel i at dere vet hvem han er. Men ekkelt å tenke på ja... Kvalmt at noen kan tenke på unger på den måten! Og hva er det med Frp-politikere og det å være litt for glad i småjenter??
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 26. april 2008 #9 Skrevet 26. april 2008 De fleste som har mer enn tre naboer har vel en ganske stor sjanse for å ha en avviker i nærheten. Og i deres tilfelle har dere en stor fordel. Dere vet hvem han er. Men de prosessene som dere kjører mot han har jeg ikke noe til overs for. Borgervern er tåpelig.
♥Snulder Skrevet 26. april 2008 #10 Skrevet 26. april 2008 Nå nevnes det hverken "prosesser som kjøres mot ham" eller "borgervern" i HI sitt innlegg... Forøvrig så er jeg enig i at dere er svært heldige som faktisk vet spesifikt hvem dere må holde ungene unna/advare mot!!! Som mamma så skjønner jeg meget godt beskyttertrangen som kommer sterkt frem når det er snakk om avvikere som går etter barn! Ser det som temmelig unormalt om man IKKE skulle reagere... Kall meg "tåpelig", umoralsk eller hva dere vil... men jeg hadde uten tvil snakket direkte til mannen! Og ja... det er synd på barna hans! Men alle barn er like mye verdt.. Mine like mye som overgriperen..derfor synes jeg at man skal kunne få lov til å bli sint og reagere.... ikke bare ta hensyn til overgriperen
3 rosa og en blå Skrevet 26. april 2008 #11 Skrevet 26. april 2008 Det er derfor jeg har sagt til mine jenter at de skal ikke prate eller bli med fremmende mennesker noen plass og er vi på butikk og de kommer bort fra meg så vet de at må gå til info skranken. Husk at det er ikke bare menn som misbruker små barn, men også kvinner og de fleste har selv egne barn. Jeg tror nok det er vanskelig for dem som gjør dette å slutte uten de får terapi og hjelp og en fengselstraff løser ikke dette.
♥Snulder Skrevet 26. april 2008 #12 Skrevet 26. april 2008 Vil tro at de fleste skjønner at man ikke "bare" kan verne ungene mot en bestemt person og la det bli med det.....
Gjest Skrevet 27. april 2008 #13 Skrevet 27. april 2008 Jeg hadde blitt rasende, og hadde holdt ungene langt borte fra han. Er av typen som nok kunne funnet på å slenge i han noen gloser også... :-/
Hva skjer'a?♂ Skrevet 27. april 2008 #14 Skrevet 27. april 2008 Jeg ville flyttet, kan være mulige overgripere overalt, men hadde jeg visst det sikkert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå