Mamma mjaua Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 HATER å føle at jeg er avhengig av noe. Men nå er jeg blitt helt dilla på havregryn. Så da har jeg satt en grense og ikke spise mer av det dette svangerskapet (jeg vil føle at jeg kontrolerer meg), så nå lager jeg havregrøt istedenfor til frokost og kveldsmat (0,5 liter vann + 2 dl havregryn, ikke sukker eller kanel). Det er nok grei, siden i går da jeg spurte her, så sa de at det var like sundt. Tenker på havregryn hele tiden, men må holde meg unna. vil ikke la psyken kontrollere meg. noen andre som har fått dilla? på hva da?
Dr Mcstuffins Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 Hmm...dilla på havregryn...stakkars Men siden det er lørdagskveld så kan du jo kose deg skikkelig å strø litt sukker på!! Jeg har akkurat spist sjokoladekake men nå tror jeg potetgullposen må åpnes.... :-)
**paradis;) Skrevet 26. april 2008 #3 Skrevet 26. april 2008 Jeg har dilla på tortelini med pesto mmmmm... og jeg bare gir etter for lysten til å spise det grønn oliven med mandel går det også unna på. Og melk selvfølgelig - drikker rett fra kartongen ;) hehe...
elin og gutta;) Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 veninna mi spiste flatbrød.... hver dag.... ganske sært syns jeg. jeg spiser gulrøtter. massevis av dem.....nam nam:)
Nesta_L med guttebebis Skrevet 26. april 2008 #5 Skrevet 26. april 2008 Jeg spiser fetaost. Vet ikke om det er dilla, men fetaost er virkelig nammis for tida! Jeg blander det i salat (litt sånn overvekt med fetaost i salaten, men det er mest for at jeg skal "rettferdiggjøre" trangen, haha), og spiser det til lunsj hver dag ;-)
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 27. april 2008 #6 Skrevet 27. april 2008 fetaost???? trodde ikke man skulle spise dette jeg?!?
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 27. april 2008 #7 Skrevet 27. april 2008 Så lenge den er av pasteurisert melk så er det jo greit. Passer i tillegg på at det er lenge til utløpsdatoen jeg da (Litt dilla på feta her også forresten, sammen med tomat og rødløk... Slafs )
Gjest Skrevet 27. april 2008 #8 Skrevet 27. april 2008 det eneste jeg får dilla på er isbiter men det er vel ikke det værste! det tror jeg ikke havregryn er heller
nybakt mams Skrevet 27. april 2008 #9 Skrevet 27. april 2008 Jeg har fullstendig dilla på BLÅBÆR!!! Kjøper de boksene med de stooore deilige hageblåbærene og bare kjører i meg!!! Dritgodt!!!!
Edelweis Skrevet 27. april 2008 #10 Skrevet 27. april 2008 aah, jeg knasker isbiter dagen lang! =) er såååå godt.
Fuglehjertet Skrevet 29. april 2008 #11 Skrevet 29. april 2008 Appelsinjuuuice :-) Og den må være av den ferske sorten, den du får i kjøledisken. Det blir dyrt i lengden....
_hønemor_til_4_nydelige_ Skrevet 29. april 2008 #12 Skrevet 29. april 2008 Jeg har fått dilla på båt is jeg hehehehe
sena Skrevet 30. april 2008 #13 Skrevet 30. april 2008 det er da ikke så usunt det. holder bl.s. ditt oppe lenge og stabilt.du kan kanskje bruke sånn diabetiker sukker. kunstig sukker istedenfor vanlig sukker. men jeg synes da man skal kunne kose seg under graviditeten.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 30. april 2008 #14 Skrevet 30. april 2008 åååå jeg mååå ha minst 3 appelsiner for dagen! Det er så godt! Blir aggresiv viss jeg ikke får appelsin en dag, så regner med at det er min dilla:)
anonymiusius Skrevet 30. april 2008 #15 Skrevet 30. april 2008 Jenta88..... Bekymret for barnet i din mage. Virker som du er så ubeskrivelig opptatt av å ikke spise for mye. Veldig mange av innleggene dine handler om hvor mye du har gått ned i vekt, lave blodsukker verdier, bmi og kropp. Håper bare at du tenker på at den lille i magen din trenger næring. Husker du blandt annet skrev en gang at jordmor klikket fordi du hadde gått ned 7 kg i uke 20. Hvis du ikke er dårlig og kaster opp hele tiden så er dette faktisk ganske unormalt, særlig siden du tydeligvis var tynn i utgangspunktet. Håper du ikke tar dette ille opp..men kanskje en tankevekker.
Yvonne04&Leon08 Skrevet 1. mai 2008 #16 Skrevet 1. mai 2008 minst en solois til dagen og en appelsin og masse melk=) og gullerøtter:P
Vilde08 Skrevet 1. mai 2008 #17 Skrevet 1. mai 2008 Ikke for å gjøre noen sinna eller såret, men jeg jobber som kostveileder. Blant annet med kvinner med spisefortyrrelser. Har lest en del av innleggene dine før, å må si at det lyser noen varsellamper hos meg! Ikke spise ting du får dilla på fordi du er redd for å miste kontroll?!? Kontroll over hva, om jeg tørr spørre? Havregryn er sundt! Uansett hvilken form du spiser det i!!! En god porsjon harvregryn med lettmelk, noen rosiner og nøtter er et perfekt måltid! Lav blodsukkerstigning, kalsium, fiber, gunstig fett, proteiner, jern og det fyller godt opp i magen.
AO3 Skrevet 1. mai 2008 #18 Skrevet 1. mai 2008 Enig med Vilde08. Du burde være glad for at du får dilla på noe så sunt som havregryn! Hva jeg bare MÅ ha skifter hele tiden (etter 2-3 dager), men det er nesten uten unntak usunne ting... Søppeldynge (dropsene heldigvis *hehe*), ostepop, wienerbrød, sprite, Villa... Det eneste som er konstant OG sunt er epler. Hvis jeg hadde fått dilla på havregryn, hadde jeg spist så mye jeg ville med gooood samvittighet.
Mamma mjaua Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #19 Skrevet 1. mai 2008 haha havregryn gjør at jeg får forbrenning opp i sky. fant ut at det var kanskje derfor jeg hadde gått så mye ned, pga jeg spiser spiste så mye havregryn. vil ikke miste mer vekt. derfor:P
AO3 Skrevet 1. mai 2008 #20 Skrevet 1. mai 2008 Hehe, en kollega av meg kjenner ei som fikk dilla... på skumgummimadrass! Hun spiste en hel skumgummimadrass mens hun gikk gravid! Tror nok man kan gå ned i vekt av sånt, også.
Mamma mjaua Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #21 Skrevet 1. mai 2008 takk for at du er beskymret for babyen i magen min. det var virkelig betryggende å høre.. slått deg inn at jeg har kuttet brus og usunne ting, og at den havregrynen hjeg har dilla på får forbrenningen min til å gå løpsk? må på do 5-10 ganger etter jeg har spist det. vet det er sunt, og derfor ville jeg prøve å erstatte det med havregrøt som er like sundt, for å se om det hjalp, men det gjorde det ikke. like stor forbrending, så nå har jeg holdt meg helt unna, og da er det bare på toalettet 1 gang om dagen, så kanskje jeg klarer å holde litt på næringen. helt forferdelig å ha dilla på noe sånt når jeg er gravid, for vil jo virkelig ikke gå ned i vekt....
Mamma mjaua Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #22 Skrevet 1. mai 2008 ja, grunnen til at jeg har snakket så mye om det er fordi jeg er beskymret. spiser ikke lite, men mer sundt når jeg er gravid (ikek brus og is og sjokolade og potetgull). ja, jeg er redd for å miste kontroll over vekten når jeg spiser havregryn, fordi jeg får så sinnsykt forbrenning, og går faktisk helt sinnsykt ned i vekt av det. derfor prøvde jeg å spise havregrøt, siden det er like sundt, men hjalp ikke, så jeg må nok kutte det ut, for vil virkelig ikke gå ned mer i vekt. får heller få i meg de sunne tingene via andre ting. hadde jeg hatt spiseforstyrrelser hadde jeg vært kjempeglad for å gå ned i vekt, ikke frustrert og beskymret. skrevet inn innleggene for at jeg er beskymret. selv.. skjønner??
Vilde08 Skrevet 1. mai 2008 #23 Skrevet 1. mai 2008 Er ikke lett å tyde hva du mener når du ordlegger deg på den måten:) Så lenge havregrynene ikke gjør at du blir så mett at du ikke orker annen mat (for det metter jo veldi godt) så er ikke det årsaken til at du går ned i vekt:) De kan ikke øke forbrenningen! De gjør bare at vi blir lengre mett og får en jevnere energi. Slipper disse "opp" og "ned" turene vis du skjønner hva jeg mener?Den eneste grunnen til at slankere blir rådet til å spise havregryn er at da slipper man ofte å bli KJEMPE sulten og få lyst på søte ting. Dette pga av gryn gir en sakte blodsukker stigning. Spiser du gryn til frokost og ellers godt hver 3. time ut over dagen er det ikke noe problem. Hvis du sliter med å holde vekten oppe burde du heller fokusere å spise SUNDE ting med masse energi! F.eks nøtter, smør på brødet, avokado, bannan, mørk sjokkolade, fet fisk, tørkede frukter, osv, osv. Det har nok både du å babyen godt av;)
Mamma mjaua Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #24 Skrevet 2. mai 2008 faksisk får jeg skikkelig forbrenning av havregryn. hvis jeg spiser det, må jeg på do rett etterpå, og 5-6 ganger på rad etter det. kanskje det er noe i havregrøt som kroppen min reagerer med, og som gjør at alt jeg har spist kommer ut i 1000. sluttet med havregrøt nå, og nå har jeg avføring bare annenhver dag. mens om jeg spiser havregryn så får jeg et 5-6 ganger om dagen. og spiser jeg fler posjoner med havregryn om dagen, kommer det enda mer. skjønner ikke hvorfor:s men men, jeg holder meg hverfall unna det nå, for å få ned forbrenningen og for å få opp vekten:) spiser forresten 4 ganger om dagen, minst, og elsker banan;) så jeg har nok ikke spiseproblemer, bare fått veldig høy forbrenning av det jeg har hatt dilla på i svangerskapet (vet ikke hvorofor jeg har fått det), og derfor, uheldigvis, gått ned i vekt.
student med mage Skrevet 2. mai 2008 #25 Skrevet 2. mai 2008 forslag til tidsfordriv etter fødsel: jobb med norsken! var mye feilskriving her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå