Regnbuemor til 2 Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Dattern har hatt feber siden mandag. Var hos legen på tirsdag pga prikker som vi trodde var vannkopper, men det var fuglelopper sa hun. CRP var da fin. Var på legevakta i dag. CRP var på 24, som ikke er veldig høyt. Nå klarer vi ikke helt og slå oss til ro her, og tenker på hjernehinnebetennelse. Almentillstanden hennes er meget redusert. Legen mente hun bare var kraftig forkjølet... hmm... Noen som vet noe om dette?
~Maja Mor~ Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 Hvorfor tenker du hjernehinnebetennelse? Ville tatt en ny CRP i morgen hvis tilstanden ikke bedrer seg. CRP er ofte normal eller bare litt forhøyet tidlig i en virusinfeksjon. Etter 3-6 dager er CRP mellom 20 og 50 vanlig. Enkelte virus kan likevel føre til enda høyere CRP-verdier.
Smellt P. Tjukka Skrevet 26. april 2008 #3 Skrevet 26. april 2008 Forsvinner prikkene når dere trykker på de ? Er hun stiv i nakken ? Jeg tenker at hvis dere er redd for hjernhinnebetennelse , så ring/dra på legevakta igjen. Bedre en gang for mye, enn en gang for lite !
Gjest -<<- Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Det er så vidt jeg vet - men jeg er ikke medisinsk utdannet - lite trolig at et barn kan ha utvist symptomer på meningitt tirsdag og fremdeles være bevisst lørdag. Så utslettet hadde jeg ikke bekymret meg noe videre for. Utover det: Er ungen din i en slik tilstand at du mistenker hjernehinnebetennelse ringer du legevakta. Feber over så mange dager er uansett grunn god nok til å kontakte lege igjen.
Regnbuemor til 2 Skrevet 26. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. april 2008 Hei Majamor (lenge siden). Vi tenker litt på det pga prikkene, feberen som ikke gir seg, og den veldige dårlige almentillstanden. Men KAN det være det, når det har gått SÅ lang tid. Vi er snart på 7. dagen..... Vi reiser selfølgelig på legevakten om tilstanden skulle forverre seg, men om den ikke forverrer seg fra som den er nå, er vi da bare hysteriske om vi drar dit igjen??
Regnbuemor til 2 Skrevet 26. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. april 2008 Ja, det er det vi tenker også. Det er FOR mange dager. Men nå er hun så inmari slapp i grunn, men ikke slappere enn hun var da vi var hos legen. Var der klokka tolv i dag.
Regnbuemor til 2 Skrevet 26. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. april 2008 Vi fikk jo beskjed om at prikkene skyldtes loppebitt, så vi har igrunn ikke tenkt så mye på de etter det. Nå sover hun da, men skal sjekke nå... *løper og sjekker*
~Maja Mor~ Skrevet 26. april 2008 #8 Skrevet 26. april 2008 Ja, koselig å se deg igjen ;-) Dra ned dit så mange ganger du føler for det! Her er det babyen som skal få hjelp, ikke føl på det! Greit å følge med på CRP syntes jeg. Spiser og drikker greit?
Regnbuemor til 2 Skrevet 26. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. april 2008 Hun spiser omtrent ikke, men drikker greit. Sjekket prikkene nå, og de blir borte. Og kona prater med legevakten nå. Jeg hater slike lumske sykdommer......
~Maja Mor~ Skrevet 26. april 2008 #10 Skrevet 26. april 2008 Ja, tenkte bare at hun blir sikkert slapp hvis hun ikke har spist/drukket som vanlig på en uke. Lykke til!!
Regnbuemor til 2 Skrevet 26. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 26. april 2008 Ringte legevakta. De sa vi skulle vekke henne hver tredje time, og ta tempen. Om vi føler for det kan vi dra dit når som helst, og de skulle sjekke henne.... Tusen takk for raske svar! Godt å ha dere:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå