Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Jenta mi var på 2,5 års kontrollen for en liten tid tilbake og den snille jenta mi satte seg helt på bakbena. Hun fikk presentert en del oppgaver men hun nektet å gjøre noen av de. Hun ristet eller nikket aller nådigst bare på hodet og ville ikke snakke med helsesøster. Vi fikk ikke veid eller målt henne fordi hun begynte å hylskrike når hun skulle til pers. Hun er ganske beskjeden av seg men dette var ikke helt etter planen.... Helsesøster fikk mao ikke noe inntrykk av jenta mi i det hele tatt. Vi blir innkalt tilbake igjen til høsten fordi de gjerne vil forsikre seg om at hun vokser og legger på seg pga matallergi og jeg håper at hun vil gjøre bedre inntrykk neste gang. Er det noen triks for å få henne til å være mer samarbeidsvillig neste gang?
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 Tror at alle, ikke minst hs, vet at 2 åringer ikke alltid er samarbeidsvillige og opptrer slik vi foreldre måtte ønske. Er nok ikke første gangen de opplever dette. Du vet jo hvordan jenten din er og kan være, om ikke hs ser henne på sitt beste hva betyr vel det?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2008 #3 Skrevet 27. april 2008 prøv å forbered henne veldig på det. nevøen min er slik at om han ikke blir forberedt veldig på noe som skal skje, og det blir snakka mye om før det skjer, så blir det bare krise og han er bare sur og nekter alt. ellers er jeg enig med hun over her at det er nok ikke første gangen de har møtt en lite samarbeidsvillig toåring:)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2008 #4 Skrevet 27. april 2008 Syns det var rart dere ble kalt tilbake på grunn av dette. Sønnen min ville heller ikke være med på noen av oppgavene, han satt på gulvet og lekte mens jeg og helsesøster pratet. Hun sa at 50% og særlig gutter ikke ville være med på det og så lenge foreldrene ikke har noen bekymringer for prating osv var det ikke noe problem.. Når det gjelder veiing og måling vet jeg ikke, har også en beskjeden gutt som ikke alltid er så lett og få med på ting han ikke vil. Ville kanksje prøvd hjemme og målt og veid litt så det ikke blir en skummel ting. Og når dere er på helsestasjonen går det an og bare stikke innom en dag og at du måler og veier i steden for de som jobber der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå