Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Bare sånn snikk snakk til venner om andre venner, som peker i negativ retning? Er ikke det sladder som er underholdnende? Hvor går grensen? Er det normalt å gjøre det?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #3 Skrevet 26. april 2008 Om bekjente: Ja. Om venner: Nei. Eller forresten, viss man har et problem eller det er noe som irriterer veldig over tid så kan det vel hende.. men prøver å unngå det.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Om noen virkelig svarer nei på disse spørsmålene her,juger de.. Og er skinnhellige. Det vil jo selvsagt gjenspeile dib i sin helhet da. Mange sier ting her inne som er bare jug for å opphøye seg selv. Dette er noe alle gjør! (jeg studerer psykologi) Vi som mennesker snakker dritt om bekjente,venner og familie. Det er faktisk en stor prosentdel av det vi snakker med andre om. Altså det å snakke om andre.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #5 Skrevet 26. april 2008 Ja, er det ikke det? Det er jo det som selger og det man synes er interessant? HI
Mammapudding Skrevet 26. april 2008 #6 Skrevet 26. april 2008 Ja, snakker om venner til andre venner. Ikke ondsinnet sladder, men om noe irriterer meg så hender det at jeg slipper ut litt damp overfor andre venner. Men om noen sier noe til meg og sier at jeg ikke må si det til noen så gjør jeg ikke det! Eller, av og til så sier jeg det til samboern da(med mindre de sier ikke si det til han engang)..men jeg regner med at andre forteller ting til sin samboer som jeg sier til dem, og at de snakker om meg bak min rygg også. Men jeg snakker ikke stygt om gode venner og vil ikke betrakte noen som gode venner om de snakker stygt om meg.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #7 Skrevet 26. april 2008 Ikke direkte ondsinnnet sladder, men snakke om ting som frustrerer og som jeg synes er rart og teit og sånn...F.eks, har en veninne som er overvektig og bruker enormt penger på slanking; elektroslanking, grete rhode mm som jeg vet ikke har inntekt men lever på samoboeren sin. De låner penger fra familie og ikke betaler tilbake osv... Det blir jo diskusjon om henne i andre vennesammenheng. Men det er jo rene fakta! Og andre sine vurderinger når barnet deres er sykt; at de går på besøk til andre folk og ikke tenker på at sykdommen kan være smittsomt, og at de likevel skal til syden selv om ungen er syk, at de er egoistiske... Skjønner? Ikke for å slenge usannheter, men fakta er fakta, men det blir jo baksnakking og sladder ut av det. Ikke for å være ond. HI
Mammapudding Skrevet 26. april 2008 #8 Skrevet 26. april 2008 Tror det er helt normal, alle snakker vel om andre? Jeg gjør i alle fall det og da regner jeg sterkt med at andre snakker om meg også. Faktisk så håper jeg at folk snakker om meg, vil jo ikke være helt usynlig heller ;-)
Snappie Skrevet 27. april 2008 #10 Skrevet 27. april 2008 Ikke ondsinnet påfunn, men ting som kan diskuteres og opptar tiden... Men det blir jo lett å snakke bak ryggen på andre da. For å lufte litt frustrasjon og selvfølgelig for å hevde seg selv litt kanskje!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå