Gjest Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Gutten min tømmer mange liter ut av blæra si om natten. Hvordan skal jeg få ham til å gå på do? Har tatt ham opp på do når jeg legger meg for kvelden, men da kommer det aldri noe. Hvordan går jeg frem? Han er helt tørr på dagtid.
Fire småtroll Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 Hvor gammel er han da? Hvis han tisser mye i søvne er han antagelig ikke klar enda. Vi har et eller annet hormon eller noe som gjør at produksjonen av urin er mindre om natta enn om dagen, men små barn har ikke det, det kommer etterhvert. Hvis dette ikke er på plass etter fylte 5 år kalles det vel sengevæting, men alt før det er bare individuelle forskjeller..
tre små... Skrevet 26. april 2008 #3 Skrevet 26. april 2008 tror du bare må vente til bleia er tørr, evt at han våkner selv på natta og må på do. tok 3 månder her fra jenta mi slutta på dag til ho slutta på natta... etter noen netter med helt tør bleia og ho våknet og gikk på do så slutta vi.. men hvis han drikker veldig mye på kvelden er det kanskje lurt å minke litt på det..?
Gjest Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Han er 3 år. Så jeg skal bare vente på dette hormonet da? Sim -salla-bim....liksom? Er ikke det å slutte med nattbleie noe man jobber med? Hmmm.....man lærer så lenge man lever:)
Gjest Skrevet 26. april 2008 #5 Skrevet 26. april 2008 Ok! Vi har hatt 2mnd uten bleie. Er bare å vente da.
tre små... Skrevet 26. april 2008 #6 Skrevet 26. april 2008 det kom ganske plutselig her egentlig.. noen få netter med ingenting og noen ganger tiss i bleia men det var ikke mange nettene da før det var helt slutt.. så det kommer nok:) men noen bruker jo bleie lenge på natta, tror det er ganske vanlig..
jonamam Skrevet 26. april 2008 #7 Skrevet 26. april 2008 Hos oss skjedde det ved en tilfeldighet nesten. Hadde glemt¨å kjøpe bleier, og oppdaget ikke det før han skulle legge seg. Vi får prøve da, tenkte jeg, og la på tisselaken. Fikk han til å tisse rett før han la seg, og jammen var han ikke tørr neste morgen! Satt han på do med en gang han våkna, og han tissa i vei.:-) Han har alltid hatt våt bleie om morgenen, så jeg trodde dette var helt tilfeldig. Men siden den dagen rett etter påske til nå, han senga vært våt bare tre ganger. Han har to ganger våknet om natten og gått på do også!? Vi sliter mer på dagtid. Han skvetter ofte i trusa, og venter altfor lenge med å gå på do når han leker etc. Så da er det ofte uhell. Ser ikke ut som han bryr seg så mye om det desverre. Han sier at det ikke gjør noe am han er tissevåt!? Men, det kommer vel til å bedre seg snart håper jeg... Jeg tror du bare må prøve å ta av han bleia, og se hvordan det går. Ville ikke tatt han opp etter han har sovnet, det gir han bare en dårlig uvane med å måtte tisse om natten. Legg på tisselaken, og prøv. Går det ikke, er han ikke helt klar enda. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå