Gå til innhold

Går det greit å kun amme i 6 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid på nytt, forrige gang fikk vi ikke til ammingen, hadde lite melk og en allerede tynn baby gikk ned i vekt så da ble det mme på oss. Det var en stor sorg i starten men etterhvert så ser jeg jo at mme også har sine fordeler, pappa kunne ta del i nattmating og baby var også veldig åpen for fast føde fra 6 mnds alder. Ved neste baby vil jeg prøve på nytt og håper på bedre resultat MEN jeg hadde flere venner som fikk barn samtidig med meg og de fleste fikk til amming bra. Og jeg ser at deres barn har hatt en stor overgang til annen føde. Noen er nesten året og spiser såvidt annet enn pupp fremdeles, litt grøt, litt skive og noe middag men fremdeles mye amming. Jeg synes det ville være greiere å bare være avhengig av pupp til de er rundt 6 mnd, er det mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er i aller høyeste grad mulig! Fullammet selv til jenta mi var 6 1/2 mnd, begynte da å introdusere grøt. Gikk litt treigt i starten, men etter en måneds tid fikk hun virkelig smaken på fast føde. Måtte bare ha litt tålmodighet :-) Nå spiser hun all mat, brødskiver, middag, grønnsaker, frukt, grøt osv.. Får pupp to ganger i døgnet, morgen og kveld. Funket kjempebra synes jeg :-) Hun er 10 mnd nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...