Frøken Tredjegangs Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Kan det skade babyen på noen måte?? Jeg løftet en del idag i forbindelse med flytting, og tenkte ikke over det før svigers ble "nesten litt sinna". Hmm.. Er i uke 29.
*Super*Mamman* Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 Det er ikke farlig i forhold til bebien, men når en er gravid blir jo bekkenet "slappere", så en kan påføre seg selv unødige smerter o.l... Men en kan ikke løfte på seg en abort eller en for tidlig fødsel ( i følge min gynekolog + fastlege)
Frøken Tredjegangs Skrevet 26. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2008 Årh, herlig å høre. Jeg ble litt bekymret, ser du. Men jeg kjenner det i hoftene nå, så jeg skal ta det litt mer med ro i morgen og heller overlate sofabæring til de sterke ugravide.
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Har vell noe med belastningsskader og gjøre, bekken, rygg o.l... Grunnen jeg fikk for ikke og bære/løfte tung etter fødselen var pga livmora kan løsne, om dette stemmer eller ikke veit jeg ikke men var vist noe slikt..
Frøken Tredjegangs Skrevet 26. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. april 2008 Livmora?? Du mener kanskje morkaka?
Trulte76 Skrevet 26. april 2008 #6 Skrevet 26. april 2008 jeg har hørt morkaka kan løsne jeg..om det stemmer vet jeg ikke.. Men det er belastende for bekkenet også siden vi er mye mjukere i bekkenet npr vi er gravide..
Trulte76 Skrevet 26. april 2008 #7 Skrevet 26. april 2008 etter fødselen så har man ikke morkake lengre )
Simbasa Skrevet 26. april 2008 #8 Skrevet 26. april 2008 Venninnen min mistet barnet sitt etter et løft. Det viste seg at hun hadde svært skjøre blodårer, og at løftet hadde gjort at en av hovedblodårene til livmoren sprakk. Det er viktig å være klar over dette hivs du skulle få blødninger etter et løft, fordi denne tilstanden også kan være farlig for mor. Dette er imidlertid svært uvanlig, og ikke noe vi skal gå rundt å engste oss for. Den viktigste grunnen til å holde seg unna tunge løft er nok risikoen for unødvendige smerter/skader i rygg og bekken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå