Gå til innhold

Noen med laktoseintoleranse el andre matvareallergier??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det annerledes nå enn før dere ble gravide? Føler at jeg er enda mer sensitiv med tanke på hva jeg spiser eller ikke... Av matvarer som inneholder litt melkesukker, som jeg kunne spise før, blir jeg dårlig i magen av nå. Dette resulterer i noen dager med kjempehard mage (som jeg har lest kan være vanlig under svangerskap?) og andre dager med veldig løs mage. Andre m erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reagerer på laktose, men har ikke merka no stor forskjell nå i forhold til før.

Men er ikke så veldig uvanlig at ting endrer seg når man går gravid. Jeg har dyreallergi, og med 1. mann så ble jeg helt hypersensitiv - kunne knapt være borti folk som vært borti dyr - vanligvis ikke så ille i det hele tatt.

Denne gangen så merker jeg ingen forskjell på dyr.

Så, ikke så veldig mye svar på matallergi, men ting kan som sagt skje når man er gravid.

Skrevet

har cøliaki(glutenallergi) å merker ikke noe serlig mer til det nå enn før jeg ble gravid! men merker mer på andre matvarer som fløteis å frukt at jeg gjerne får litt uggen mage...

Skrevet

Er mye allergisk, pollen, mat, dyr etc.

Sist jeg ammet var jeg ikke pollenallergisk i det hele tatt, tok ingen medisiner og hadde den fineste sommeren på mange år :-)

Nå drikker jeg appelsinjuice uten å reagere, mens laktoseintoleransen er blitt sterkere.

Bruker du Kerutabs? De er nødløsningen når jeg skal spise mat med melk i, og de løser bare opp melkesukkeret i tarmen, så de er ikke farlige for foster eller mor :-)

Skrevet

Hei, laktoseintoleanse her også. merker ikke stort forskjell - verken blitt verre eller bedre. Fikk det på grunn av matforgiftning og det er nå en del år siden - tror ikke jeg blir kvitt det, men lovt å håpe ja! Veldig glad i is og sjoko - så det er tungt å la være ja! :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...