Gå til innhold

Dere som har/har hatt kolikkbarn.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi er 2 uker, og har skreket 5 ettermiddager på rad fra ca kl 17-20. Kan roe seg litt ned, for så å gråte kraftig igjen. er veldig urolig. Igår kjøpte jeg minifom og idag har hun ikke gråte. Er det sånn med kolikk at de kan ha dager de ikke gråter, eller er det mer eller mindre hver dag? Krysser jo alt jeg har for at dette ikke er kolikk, men fem dager med "vanlig" luft i magen!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt skrek i 3mnd. Det var bare mot slutten at vi kunne ha en stille dag. Minifom hjalp ingenting, men vi hadde god hjelp med sukkervann.

Skrevet

Gutten min hadde kolikk i 5 mnd. Det var veldig varierende på døgnet når han gråt. Av og til om natten, av og til midt på dagen osv. Det var helt grusomt. Prøvde også minifom, og syntes at det hjalp litt. Var i tillegg hos kiropraktor og naturterapeut med han. Alt hjalp litt, men kolikken forsvant ikke for det. Etter han var ferdig med kolikken har han vært verdens blideste unge, han er 7 år i dag.

NB! Gutten min var veldig urolig og gråt mye allerede på sykehuset med en gang han ble født.

Skrevet

Har både hatt kolikkbarn selv, og kan mye om problematikken fra før.... minifon kan du nesten gi opp hvis det er kolikk, og heller finne en svært god kiropraktor. Det vil hjelpe barnet, men kolikken forsvinner ikke helt, som regel før etter 3 mnd.

 

Sukkervann er som "brannslukking"... det stopper skrikinga der og da, men gir barnet verre smerter etterhvert... alle vet at sukker gir luft i magen...

 

1. gå til en god kiropraktor

2. gi barnet et varmt og deilig bad et visst klokkeslett hver kveld, og masser under føttene med babyolje etter badet. Masser også forsiktig magen, når barnet ligger nede så masser i "klokke-retning..."

3. pass på å rape etter amming. Hvis barnet gulper mye, så kan det hende at melka ligger oppå luftboblene i tarmen, så det kan være lurt å amme litt og så rape, amme litt til og så rape... (om du skjønner..;-))

4. når barnet skriker så bær barnet slik at det ligger i hendene dine, og "ser ned i gulvet" og så går du 5 steg og så tar du et "telemarknedslag"!! hehe ser helt tullete ut, men det funker! må gjøres forsiktig....

5. og så må du ha tålmodighet!! husk at det går over!!!!

 

lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...