vipsen*en av hver* Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 hei.. min datter var 3870 ved fødsel og var 4040 etter en mnd.. er redd ho får i seg for lite mat selv om ho er fornøyd og har våte bleier.. hva tror dere????
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #3 Skrevet 26. april 2008 Jeg har fått beskjed om at det er normalt at babyen legger på seg 150-200 gram i uka. Jenta mi har lagt på seg 2 kilo på 8 uker. Men det er individuelle forskjeller. Så lenge hun er fornøyd og har våte bleier ville jeg ikke bekymret meg. Men du kan jo ta det opp med helsesøster ved neste kontroll hvis det plager deg.
aya75 Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Gikk hun ned endel etter fødselen da? Det er hvertfall vanlig å gjøre det. (ca 10% av fødselsvekta er innen for normalen hvertfall sa de til meg på sykehuset) Og så bør man vel gå opp ca 200gr i uka etter det + -. Men dette kan gå litt i rykk og napp. Men vil anbefale deg å gå å veie på HS litt ofte i begynnelsen, om du er bekymra.
vipsen*en av hver* Skrevet 26. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. april 2008 ho gikk ned 200 gram etter fødselen.. er begynt å bli litt urolig om kveldene.. kanksje ho er mer sulten enn jeg har melk???
aya75 Skrevet 26. april 2008 #6 Skrevet 26. april 2008 Synes du skal ta kontakt med HS til uka og spørre der. Hun kunne sikkert lagt på seg mer, men ikke sikkert det er noe å bekymre seg for. Som sagt så går dette litt i rykk og napp. Noen legger fort på seg i begynnelsen og andre ikke, men kan jo være greit å få sjekka det ut.Jenta mi lå nederst innenfor den normale vektkurven, selvom jeg amma hver time (nesten) hele dagen. Da anbefalte HS meg å gi en flaske med mme på kvelden, og da går det mye bedre her. Men hør med HS hva de anbefaler å gjøre. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå