Koseklompen Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Jobber på sykehjem.. Ene beboeren hadde mistet ektefellen sin for litt siden og var i sorg og holdt seg for seg selv. Jeg gikk og satte meg inne hos ene beboeren for å holde med selskap og la beboeren få prate ut sine tanker og følelser. Plutselig blir beboeren rød i øynene og tårene renner mens beboeren hulket.. " du har ingen anelse du... hvor glad jeg ble når du kom inn for å prate med meg.." Da fikk jeg en bra klump i halsen ja..
Lovemelikeyoudo Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 ååå, så fint. du er nok en god helsearbeider=)
Brenda med 2 ute Skrevet 26. april 2008 #3 Skrevet 26. april 2008 Ååååh, så fint gjort av deg. Det er ikke mye som skal til altså. Flott at såne som deg vil ta seg tid og høre en stund hva en gammel mann har på hjertet. Stackars lilla gubben;(
Alba44 Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Så godt at du var der der og da! ) Det påminte meg på at det jeg nettopp gjorde skal jeg gjøre oftere: sendte kort og bilder av lillegutt til hans oldemor på 93 år.
Koseklompen Skrevet 26. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. april 2008 Da ektefellen til beboeren (dame) var syk og lå på det siste så prøvde vi på avdelingen å få beboeren til å få noe annet å tenke på iblandt, vi så sorgen i øynene og beboeren gråt flere ganger og det var vondt å se på. Da ordnet jeg til fotbad med olje og mens beboeren tok fotbadet ordnet jeg og til et litt mindre fat med varmt vann og olje som hendene skulle ligge i for å myke opp neglene og mykgjøre huden litt. Etterpå tørket jeg føttene, stelte neglene og tok på fuktighetskrem..det samme med hendene. Beboeren kooste seg og vi skravlet om hvor godt det var å kunne stelle seg litt ekstra en gang iblandt og beboeren mente jeg skulle begynne med slikt på fast basis reise rundt til eldrehjem og stelle litt med hender, føtter, hår osv for det var så viktig å kunne gjøre slikt en gang iblandt. I morgen har jeg skrevet lapp på benken på personalkontoret at beboeren igjen skal få hånd og fotpleie. Siden beboeren koser seg slik og blir i bedre humør og virkelig liker å stelle seg slik fra tid til annen så skal det ordnes..
Attpåklatten :-)™ Skrevet 26. april 2008 #6 Skrevet 26. april 2008 Nydelig av både deg og beboeren:-) Noen minutter for deg, og starten på en sorgprosess for stakkaren..... Godt det finnes pleiere som deg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå