Gå til innhold

ønskebrevet :o)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. jeg husker jeg skrev ønskebrev til føden ved første fødsel. Bare generelt egentlig, lit om hvilke smertelindringer jeg kunne tenke meg, litt om fødestillinger jeg ville prøve, og hvordan vi ønsket rollen til barnefar oppi det hele. Atjeg ville ha lillegutt rett opp på brystet når han var født. Før de vasket og stelte ham og klippet navlesnoren... osv osv osv.. Og hvor vi ønsket å ligge etter fødsel.........

 

Jeg tenkte egentlig jeg skulle gjøre det denne gangen også, men så lurer jeg på. Hvor mange av dere har tenkt på å gjøre det???

Min erfaring er at det er veldig greit for JM å ha noen ting og ønsker skrevet ned.. så slipper de spørre på nytt og på nytt. De likte det iallefall på KK :o)

 

Så jenter.. hvem skal og hva ønsker dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har aldri skrevet ønskebrev jeg..ikke har jeg blitt spurt hva jeg øsnket hell..men jeg er veldig fornøyd med mine to fødsler likevel :)

 

Fikk også ungen rett på brystet med engang, og pappan klippet navlestrengen :)

med nr 2 var det han som fikk badet henne også, med nr en så var det barnepleier som gjorde det.

 

Så jeg tar det som det kommer denne gangen også jeg :)

Skrevet

Her har vi lyst at bebissen skal bli gitt først til pappan, og så gir han bebissen videre til meg etter at han har fått beundre noen sekunder..:)

 

Mer enn det kommer eg liksom ikkje på..ka er vanlig å ha med i ett sånt ønskebrev, i tillegg til det som blir nevnt i øverste innlegg her?

 

:)

Skrevet

Jeg har ikke tenkt å ha noe ønskebrev, aner ikke hvordan fødselen forløper seg, så jeg får heller prøve å gi beskjed underveis. Siste gang var det komplikasjoner, og jeg hadde vel ingenting jeg skulle ha sagt både under fødsel og etterpå. Følte vel egentlig ikke at jeg var tilstedet de siste timene. Hadde egentlig ikke krefter eller tanke for hva jeg ville. Måtte til og med bare godta å få satt inn epidural selv om jeg hadde lite lyst. Så om jeg skal skrive noe i et brev må det være å få slippe det, men mener lege det er behov for det blir det feil å motsette seg det også syns jeg.

 

Mai-mamma:) Hvordan tenker du da i forhold til at babyen skal gis til pappan først? Vil du at de skal stelle h/n, pakke den inn i hånkle før de gir h/n til faren? Tror det er viktig at du pressiserer det.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg skal skrive noe ønskebrev. Vet ikke hva jeg skulle ønsket meg heller. Snakket med en jordmor som jobber på sykehuset her og hun sa at man aldri vet hvordan en fødsel blir, og at det ikke har noe særlig for seg med disse brevene.

 

Vil ha Klyx når jeg kommer, men det har samboer fått i oppdrag å huske og be om.

Skrevet

jeg skal skrive ønskebrev denne gangen... jeg skal skrive der at jeg ikke ønsker epidurel (fikk det sist uten effekt...), men skal skrive at jeg gjerne vil at man skal prøve ulike stillinger ogbadekar... så kanskje jeg blir så distrahert at jeg ikke klarer å holde igjen så mye som sist...

 

sist spennte jeg kroppen så mye under åpningen at mormunnen ikke fikk til å åpne seg selv om jeg hadde masse rier, så jeg trenger å bli litt distrahert...

 

vet ikke helt hva jeg vil skrive mer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...