nickoline og supermann Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 gutten min trivdes ikke på svømming i dag. pleier ellers å elske det. - virket ellers i fin form. da vi kom hjem. lekte vi ute. vært ute i mange timer. kjørt traktor og greier. det var stas!!! han ville ikke ned fra hengeren igjen. da vi kom inn. ble han plutselig glovarm. 39,2 i feber. sa stadig "vondte vondte" tar seg til høyre side av hodet. kan virke som det er øret. han trekker seg litt unna når jeg tar på det. kan det være forbigående. eller er det ørebetennelse på gang. tenker å se det an et par timer før vi går på legevakta. kan jo være vann også. men det forklarer ikke feberen. skal ut å fly på torsdag. kan ikke ha ørebetennelse da. så går nok heller en gang for mye enn en gang for lite til legen....
nickoline og supermann Skrevet 26. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 26. april 2008 ingen barn som har hatt ørebetennelse.
nickoline og supermann Skrevet 26. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2008 prøver en siste gang!
Stratos med 3 barn Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Min har hatt masse ørebettennelse.... Hva lurer du egentlig på+ En ørebetennelse går også som regel over uten antibiotika, men skal dereut å fly er det jo godt å være kvitt den før det...
Tirilille Skrevet 26. april 2008 #5 Skrevet 26. april 2008 ørebetennelse kan skyldes både virus og bakterier, som regel virus. Da hjelper nok ikke antibiotika heller. Paracet og nesespray gjør det bedre å være syk mens kroppen gjør jobben sin og ordner opp. Er barnet under ett år, gis det vel antibiotika enten det er bakterier eller ikke.... I alle fall ved Trondheim legevakt. Dessuten - går det hull på trommehinnen skal det visst også forordnes antibiotika slik at det ikke blir infeksjon i såret. Det viktigste er å holde det åpent i overgangen mellom svelg/øregang slik at det ikke samler seg væske i mellomøret. Nesespray/saltvannssrpay er tingen. Når du skal ut og fly bør du i alle fall bruke nesespray og holde barnet oppreist ved avgang og landing + noe drikke evt smokk. Jenta mi fikk vondt i ørene i går ettermiddag, bra i dag. Så det kan gå fort over.
Blue Lady Skrevet 26. april 2008 #6 Skrevet 26. april 2008 Viss du prøver å trykke på den lille "tuppen" på øret, trykker den inn mot hodet, så gjær det som regel vondt om man har ørebetennelse så det kan du jo teste. Lucas går fortsatt på antibiotika for ørebetennelse (fikk på mandag). Han sa ingenting om ørene sine, men hadde høy feber i 4 dager, sutret og ville ligge å kose og sånne ting.
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 26. april 2008 #7 Skrevet 26. april 2008 Ørebetennelse kommer som regel av et luftveisvirus som klaterer i hodet og slutter seg til øret. Her begynner en bakterievekst, og du har ørebetennelse. Som regel går dette over av seg selv, men noen ganger trengs antibiotika. Jeg har selv ørebarn, og har hatt ørebetennelse flere ganger. Alle gangene har det gått hull på trommehinnene, og det er viktig å kontakte lege for etterkontroll når det har gått hull på betennelsene lik at vesken kommer ut så barnet får på etterkontroll med trommehinnene sine. Det kan være avgjørende for hørselen til barnet. Viss det enda ikke har kommet så langt, men at barnet "bare" har vondt og feber, legg en stor bit rå løk i hvert øre, det virker bakteriedrepende og har hjulpet mange ørebarn! Og som det sies over her, trykk lett på "knoppen" på utsiden av øret, trekker han seg unna eller viser ubegah ved det, er du rimelig sikker på at det er ørevondt.
nickoline og supermann Skrevet 26. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 26. april 2008 har vært hos legen. litt rødt. henta saltvanns spray hos veninne. han har vært nesforkjølet en stund og hoster noe, men det gjør jo barnehagebarn. foreløpig ikke noe å bekymre seg over. skal til legen mandag selv, så tar han med meg for sikkerhets skyld var usikker på hvordan det arter seg. om det da kan gå over fort og av seg selv. det har dere jo svart at det gjør. var fordi vi skulle ut å fly jeg bekymret meg. ellers hadde jeg hatt is i magen..... gjør vondt når jeg trekker i flippen. det sa veninna mi også, så derfor valgte jeg å dra. takk damer!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå