Gå til innhold

Termin 19. september???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Berre lurte på om dåkke har stor mage og kjenner masse liv og sånn... ;o) formen fin ellers da? sjølv om vi alle er forskjellige er det jo spennande å "sammenligne" ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Jeg har ikke termin 19., men 16.september.

Jeg har vært kvalm fra dag 1, og er det fortsatt. Har begynt med akupunktur nå, og tror det hjelper litt (VIL i hvert fall så gjerne tro det;-). Idag har jeg også kjent pollen ( til tross for regn!), så lurer på hvordan dette blir når bjørka blomstrer mer og det igjen blir opphold. Er ekstremt allergisk mot bjørkepollen, så kan bli spennende å se hvordan dette går uten medisiner!

Får akupunktur for dette også da, så håper det hjelper!

Ellers så har min samboer vært ute og kjøpt luftrenser idag,- så nå skal det renses luft, skiftes hyppig sengetøy, vaskes og støvtørkes og dusjes før leggetid. Man får gjøre det man kan ;-)

Ellers så har magen vokst endel, men har fortsatt et sånt "søkk" inn mot navlen, så den ser litt mer firkanta ut;-) Kjenner ikke så mye liv ennå dessverre da jeg har morkaka foran, men føler en slags romstering inni der av og til og noe som kan minne om spark helt nederst..

Gleder meg sånn til å kjenne skikkelig, uten å være i tvil!

Hvordan er det med deg? Er formen din fin?

Skrevet

Jeg har termin 18 sept.Har ikke så stor mage.en liten kul:-)Har kjent liv en stund.svakt men er ikke i tvil.litt rommestering til tider.Kjenner det oftest om kvelden og om morgenen helt nederst i magen:-)Spennende.Formen er endelig fin hos meg.vært veldig kvalm.Morro og sammenligne:-)Hadde vært morro og høre om flere som er ca like langt:-)

Skrevet

Åhuff... stakkars deg som har så mange plager... Kvalme er forferdeleg slitsomt!!! Ei lita trøst at når premien er komt ut, så er alle dei slitsomme dagane gløymt på eit blunk ;o)

Fins det ingen allergimedisin man kan ta når man er gravid altså?? Da er det mange som sliter! Eg har ein type kronisk hudallergi (urticaria- elveblest) og legen bytta den vanlige medisinen med ein annan type som eg kan ta i svangerskapet. ( Har heldigvis sålangt sluppet å ta den oxo)

Eg for min del har vore svært heldig! (bank i bordet) Frisk og rask heile vegen, og får virkelig tida til å nyte svangerskapet.

Magen vekse, men er ikkje så veldig stor. Kjenner aktivitet, men berre svake spark. Blir utrulig spennande framover. Kanskje spes for pappan som ventar utålmodig på å kjenne spark utanpå ;o) Dette er vår første. Har dåkke vore på UL? Håpar du får litt hjelp i akupunktur iallefall! Lykke til. Hadde vore kjekt å hlodt litt kontakten framover!

Skrevet

Liten kul her oxo, men går fortsatt i mine vanlige bukser. Knappen er såvidt begynt å bli litt trang så må vel straks til med nye ;o) Prøvde bunaden min i dag, og kan heldigvis ha den i konfirmasjonen på torsdag!!

Kjenner litt liv kvar dag. Gullet i magen er mest aktiv når eg er i ro, då vaknar han/ ho liksom til ;o) Ventar spent på spark som kan kjennast på utsida!!

Skrevet

Hei igjen!

Så heldig du er som har vært frisk og rask hele veien! Gleder meg sånn til virkelig å kunne bare nyte svangerskapet jeg også! Har jo tro på at den tiden kommer snart:-)

Ja, vi har vært på ultralyd:-) Alt sto bra til med den lille, og det var ikke vanskelig å se at det var en liten gutt;-) Vi ba jo også spesielt om å få vite kjønnet. Har dere vært på ultralyd ennå eller?

Det var uansett en fantastisk opplevelse! Kjenner meg mye mer knyttet til babyen vår allerede;-) Har vært på 2-3 ultralyder tidlig i svangerskapet også pga blødninger (og en SA forrige gang), men alt var bra:-) Men var allikevel helt spesielt denne gangen da jeg var 18+5 for da kunne vi helt tydelig se at det var en liten baby der:-)

Dette er vår første også, så kjenner at det er veldig mye jeg lurer på, så fint å ha internett og dette forumet:-) Vi får holde kontakten!

Klem

Skrevet

Jeg hadde termin 19.09 inntil vi var på UL på torsdag. Fikk ny termin 07.09, men det stemmer ikke med tidspunkt for befruktning.... Så egentlig er jeg vel et sted midt i mellom :-)

Vi venter en gutt, og han er stor og fin :-) Sikkert også derfor jeg fikk tidligere termin.... Jeg har vært masse kvalm siden uke 5. Vært sykemeldt inntil ganske nylig. Kaster opp av og til på morgenen ennå, men føler meg ellers ganske bra. Apetitten er heeelt vanvittig ;-) Sulten nesten hele tiden. Lagt på meg ca 7 kg... Magen "er der", men sikkert ikke så tydelig for dem som ikke vet det ennå. Har kjent liv ganske lenge. Små dult helt nederst i magen. Sååå koselig, og blir helt satt ut hver gang det skjer, I dag var vi i familieselskap, og jeg kjente det på utsiden for første gang. Herlig. Merker at han noen dager er ganske stille, og andre dager mer i farta.... Dette er vår første. Jeg bekymrer meg masse for alt mulig. Lurer på hvordan det blir når han kommer ut i verden, er vel ikke få bekymringer da heller sikkert ;-)

Skrevet

Har begynt å få så stor mage at ei dame reiste seg for meg på bussen i går, synes det er litt gøy at det begynner å vises. Mannen min mener jeg er 'navlebeskuende' for tida - og det har han rett i, blir visst veldig opptatt av magen. Begynte å kjenne liv for 1 1/2 uke siden, eller rettere sagt: da skjønte jeg at dette måtte være beibien, ikke bare rumling i tarmene. Stas. Og nå kjenner jeg den nesten hver dag. Skal på UL om ei uke, gleder meg. Men vi klarer ikke bestemme oss for om vi vil vite kjønn. Synes ellers at det nå er ganske fint å være gravid, kvalmen ga seg for tre-fire uker siden, og de andre tingene er absolutt til å leve med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...