Eucerin Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 vi hadde privat ordning, men har ikke fått penger på halvt år så jeg måtte ordne det gjennom staten. fikk først utbetalt 1250 ca (minstebeløpet) men har nå fått brev om at den er regnet ut til 2300, vil jeg da få de også? eller får jeg forstatt minstebeløpet mens jeg har full overgangsstønad??
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 Minste beløpet er 0,- jeg får 630:-(Men,hvis han betaler det han skal får du 2300,-Betaler han ikke får di 1200,- som er det nav betaler ut i forskudd!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #3 Skrevet 26. april 2008 Så lenge bf ikke betaler, så har du fått innvilget 1250 i forskudd på bidrag fra staten:) Dette får du hver måned garantert. Så er det det bf evt betaler. Har du fått forskudd den måneden, så trekker de det ifra det bf betaler, slik at du sitter med 2300,- tilsammen i bidrag:) Betaler bf inn bidraget før forskuddet blir utbetalt så får du det bf har betalt inn, og ikke forskuddet som egen sum:) Og betaler bf fortsatt ikke inn til innkrevingssentralen, så får han gjeld. Du kan også sette frem krav om at trekket skal bli gjort hos arbeidsgiveren til bf. Det er bare en telefon til statens innkrevingssentral, så er det fikset:) Du får hele beløpet(utregnet bidrag) selv om du har full overgangsstønad:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå