Alle gode ting er tre + en til Skrevet 26. april 2008 #3 Skrevet 26. april 2008 Det ville jeg absolutt ikke gjort når jeg var gravid!!! Med mitt første barn tok jeg solarium en gang før jeg visste at jeg var gravid, jeg spurte legen om hun trodde det hadde vært skadelig og hun sa at det hadde det nok ikke vært denne ene gangen, men det var absolutt IKKE noe jeg burde fortsette med!!! Det ble den siste soltimen for meg enda jeg skulle gifte meg tre uker senere! Hvordan kan MintCondition så skråsikkert påstå at det ikke er skadelig???
MintCondition Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Eh? Hvorfor skulle det være skadelig? Tror du uv-strålene kryper inn under huden, gjenom flere lag med hud, fettvev, indre organer, inn i livmora, gjennom fostervann, og inn til fosteret? Hvorfor tror du solarium er mer skadelig enn vanlig sol? Hva tror du folk som bor i steder der sola skinner dagen lang gjør når de er gravide, holder seg inne? Jeg påstår så "skråsikkert" at det ikke er skadelig fordi det IKKE er det.
MintCondition Skrevet 26. april 2008 #5 Skrevet 26. april 2008 ps: strålene fra solariet går ca 0.5 mm inn i huden. Det eneste som kan være skadelig med å sole seg i solarium som gravid er større fare for pigmentflekker, samt at man selvsagt ikke skal bli overopphetet, samme som gjelder for soling ellers også.
mosegrisen Skrevet 26. april 2008 #6 Skrevet 26. april 2008 trodde det var oppvarmingen som ikke var så sunn jeg...
Mammaen til Jesper Skrevet 26. april 2008 #7 Skrevet 26. april 2008 Det er oppvarminen ved solarium som kan være skadelig. Men hvis du bare ligger der i 10 min, og ikke blir overopphetet er det ikke skadelig!
2barnsmamma77 Skrevet 26. april 2008 #8 Skrevet 26. april 2008 Solbehandling blir brukt som behandling mot bl.a svangerskapskløe. Det er varmen som ikke er heldig. Er psoriasispas, og tar sol på sykehuset 3 ganger i uken i høye dose..og gravid...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå