Gå til innhold

Skadelig for spiren og ta solarium?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke skadelig.

Skrevet

Det ville jeg absolutt ikke gjort når jeg var gravid!!! Med mitt første barn tok jeg solarium en gang før jeg visste at jeg var gravid, jeg spurte legen om hun trodde det hadde vært skadelig og hun sa at det hadde det nok ikke vært denne ene gangen, men det var absolutt IKKE noe jeg burde fortsette med!!! Det ble den siste soltimen for meg enda jeg skulle gifte meg tre uker senere!

Hvordan kan MintCondition så skråsikkert påstå at det ikke er skadelig???

Skrevet

Eh? Hvorfor skulle det være skadelig?

Tror du uv-strålene kryper inn under huden, gjenom flere lag med hud, fettvev, indre organer, inn i livmora, gjennom fostervann, og inn til fosteret?

Hvorfor tror du solarium er mer skadelig enn vanlig sol? Hva tror du folk som bor i steder der sola skinner dagen lang gjør når de er gravide, holder seg inne?

Jeg påstår så "skråsikkert" at det ikke er skadelig fordi det IKKE er det.

Skrevet

ps: strålene fra solariet går ca 0.5 mm inn i huden. Det eneste som kan være skadelig med å sole seg i solarium som gravid er større fare for pigmentflekker, samt at man selvsagt ikke skal bli overopphetet, samme som gjelder for soling ellers også.

Skrevet

trodde det var oppvarmingen som ikke var så sunn jeg...

Skrevet

Det er oppvarminen ved solarium som kan være skadelig. Men hvis du bare ligger der i 10 min, og ikke blir overopphetet er det ikke skadelig!

Skrevet

Solbehandling blir brukt som behandling mot bl.a svangerskapskløe. Det er varmen som ikke er heldig. Er psoriasispas, og tar sol på sykehuset 3 ganger i uken i høye dose..og gravid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...