Gå til innhold

Krisehjelp mot kviser og uren hud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så lei!!!!! Jeg har aldri vært plaget av kviser og uren hud, men nå under dette tredje svangerskapet så popper det opp helt villt....

Jeg er flink til å rense huden, morgen og kveld, bruker ansikts krem og bruker jeg sminke så er det kun ID merket som blir brukt. I tillegg drikker jeg mye vann, men allikevell jeg har kviser og nupper i hele ansiktet.

Er det noen som har noen supre tips på hvordan jeg kan forbedre dette, evt vet om rense/ krem merker som hjelper. Jeg trenger virkelig hjelp....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er selv plaget. De to første svangerskapene som var jenter hadde jeg det ikke slik, men nå i dette 3 som viser seg å være gutt, så ser jeg ikke UT!!!

Ser ut som en blanding mellom kviser og utslett på en måte..på haka og oppver ene kinnet. Så er det rødt og jeg ser bare ikke ut.

Føler meg så lite vakker. Så jeg vil også ha gode råd mot å få vekk dette..

Skrevet

Det finnes en krem som heter Basiron på apoteket. Den "etser" vekk kvisene. Jeg fikk også plutselig kviser. Kjøpte Basiron og de forsvant på bare noen dager. Men vær forsiktig og ikke ta for mye på, den er veldig sterk. Første gang "dynket" jeg hele trynet med den, (slik som du gjør med fuktighetskrem) , og da jeg våknet dagen etterpå hadde jeg nærmest fått brannsår lignende utslett i store deler av ansiktet. Det svei.... Men kvisene var forduftet. Nå bruker jeg moderate mengder ved behov, og den er helt super effektiv! Men husk å ta fuktighetskrem under. Den kan tørke ut huden. Og vask fingrene godt etter bruk:)

Skrevet

takk for tipset..skal rett på apoteket på mandag :)) så håper jeg får det vekk

Skrevet

Samme problem her. Fikk masse kviser rundt den tiden jeg testa positivt. I uke 20 begynte jeg å peele huden hver dag. Å nå..voila..KVISEFRI! En helt vanlig billig peelingkrem til 50 lappen fra H&M. Anbefales..Nå er jeg 26+6, og de har holdt seg borte

Skrevet

jeg og prøvde basiron for haka mi har blitt tilfluktssted for alle kvisene jeg får de siste 5-6 mnd!! veldig irriterende.. først så hjalp den.. men etter 2-3 dager ble jeg bare skikkelig tørr og rød og flasset rundt hele haka.. så ikke så bra ut det heller :S prøvde å bare vaske med det en gang annahver dag, det hjalp på kvisene, men flasset så mye.. huffda.. ikke så greit!

Skrevet

Kjøp en god toner! Det er som du sier viktig å rense huden godt hver morgen og kveld. I tillegg bør du bruke en god toner til å stabilisere ph-balansen i huden. Hudpleieren min sier til meg at jeg skal rense ansiktet, tørke forsiktig med håndkle, smøre på toner FØR HUDEN BLIR TØRKER HELT, og så smøre meg inn med en god krem før toneren har tørket helt inn. Hvis du smører krem på tørr hud vil mesteparten av kremen legge seg utenpå huden og dermed hindr huden i å puste. Det har ofte mer og si hvordan man bruker produktene enn hvilke produkter man bruker.

Jeg bruker toneren til Clinique, den er rimelig og god. Varer lenge!

Skrevet

for mange er kviser hormonbetinget og kostholdsbetinget og da trenger ikke god hudpleie alltid å hjelpe.. men om man skal klemme på dem så kjøp en liten skalpell som man "snitter" litt med, når kvisa er moden vel og merke, for da blir det så mye finere etterpå, slipper disse røde prikkene etter ei kvise. God håndhygiene og rens med pyrisept...

Massasje kan også være en fordel, da får man fart på blodgjennomstrømmingen samtidig som man drenerer

utdannet hudpleier, så tar det ikke fra intet.. hehe;)

Skrevet

Har også samme problem som dere..har hatt flere kviser siste mnd enn tilsammen hele mitt liv, og er skikkelig misfornøyd med det. Drikker mye vann, og renser huden morgen og kveld, men det har ikke hjulpet hittil. Er ikke helt inne på alt som finnes på markedet, så dette er sikkert et dumt spørsmål..men hva er en toner? Bruker også merket clinique da forøvrig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...