Gå til innhold

Bf. gidder ikke å prioritere sønnen sin..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før tenkte jeg at det sikkert kom til å gå seg til.. Men nå begynner jeg å lure..

Bf. har ikke hatt sønnen sin (14 mnd.) alene en hel dag, en eneste gang på 7 mnd. Vi bodde sammen før, så han kjenner jo sønnen sin godt. Men han har liksom droppa en del ut. Kommer bare når jeg skal jobbe, å da er det jo bare for et par timer. Men da er også alt et ork (skife bleie osv.). Men han prioriterer alltid vennener, eller det å sove lenge.. Men han klager jo på at han aldri får se han, å at han savner han sånn. Men døra mi står alltid åpen, å dette vet han. Han skylder på seg selv også. Men hvorfor klage når han ikke gjør noe med det?

Vi har akkurat vært på megling. Han skal legge samvær til rette med skiftplanen. Men han vil ikke ha noen fast avtale, men heller ta det som det kommer. Men jeg kjenner han såpass at skal han ta ting som det kommer, så kommer han til å droppe ut..

Han har frihelg denne helga. Jeg sa at han kunne jo ha han noe denne helga. Men da sa han bare at da skulle han noe annet (!), han sa det på møtet, så de hørte det jo meglerene også..

Snakket om at han kanskje fikk til litt en dag i helga, men han visste ikke hvilen dag han skulle noe annet.

Snakket med han i dag. Da skulle han spille med en kamerat i kveld. Så spurte jeg da om han da ville ha lillegutt litt i morgen. Da fikk jeg bare høre: "Vet ikke.. Spørs hvor seint det blir"...

Hallo..! Kan han ikke spille halve natta, for så å se sønnen sin noen timer i morgen da hverfall?

Men nå orke jeg ikke spør han mer. Han får komme selv, å skylde seg selv når han går glipp av alt. Det er hans tap! Å lillegutt sitt.. Som jeg syns synd på.. Men han trenger ikke en far som ikke vil være der! Jeg skal passe godt på han jeg!

Dette ble litt langt.. Men blir så frustrert når han hele tiden klager på at han ikke har tid til å se lille, men når han først har fri i 2 hele dager, da klarer han ikke å få det til! Da er spill og sove lenge viktigere! Helt greit at han vil ut med venner osv. Men han burde da kunne kombinerer. Han har jo faktisk et barn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart han gjør som han vil når han vet at han slipper unna med det. Kan han ikke ha han hjemme hos seg selv? Hva med 1 ettermiddag i uka som er satt til samvær, og møter han ikke får han pent vente til neste uke! Han kan ikke bestemme at samvær skal gå etter når det passer han, du har jo et liv du også! Syns det virker litt tafatt av meglerne også, å la han slippe unna så lett. De skal tross alt fokusere på barnets rett til å ha samvær med begge foreldrene.

Skrevet

vil bare si at du er ikke den eneste som føler det sånn!! jeg har en far til tuppa som aldri ser henne (etter hans valg) og bor et sted hvor det er ganske mange alenemødre. Her har det faktisk vært to stk som egentlig hadde firhelg (etter avtale på mekling) hvor far ringte onsdag eller torsdag og sa at det ikke passet fordi han hadd planer.... forstår ikke menn som klager over at de ikke ser ungene sine nok og så prioriterer dem bort hver gang de egentlig har mulighet!!

i din situasjon ville jeg bare latt være å tatt kontakt og så la ham være den som må ta initiativ til å gjøre noe neste gang. det er ikke ditt ansvar at han gjør som han gjør. forstår godt at det er slitsomt å ha ungen helt alene, men etter tre år kjenner jeg nå at det egentlig bare er positivt å ha snuppa alene uten å måtte ta hensyn til fars humørsvingninger og dritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...