MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Er 36 uker idag, og igår så hadde eg litt flimring foran øynene og litt hodeverk...og idag når vi var på butikken så kom det noe som minnet om to lysende flekker så gjor at eg ikke klarte å se skikkelig....måtte holde meg i mannen min for ikke å gå på ting....Gav seg etter ca 30 min... Er bra igjen nå.... Men kan det være tegn på svangerskaps forgiftning? Har ikke hatt høyt blodtrykk eller noe i urinen...Går til sjekk hver uke.... Skal på kontroll på onsdag så eg trenger vel ikke ta kontakt før vist det ikke skjer igjen?
Mamma mjaua Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 vet dessverre ikke hva det er. men jeg hadde ringt til legen/føden for å høre hva de mener, om du burde gå til sjekk før onsdag.
nussie Skrevet 26. april 2008 #3 Skrevet 26. april 2008 Det kan være tegn på svangerskapsforgiftning ja.Jeg hadde slike fimmlinger for øynene da jeg hadde det. Ville dratt på legevakta om jeg var deg og tatt noen prøver,være på den sikre siden! Jeg fødte i uke 37 sist pga det. Lykke til!!
Mamma*til*3 Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Jeg hadde slik flimring en kort stund i slutten av første svangerskap. Jeg hadde aldri alle tre tegnene på svangerskapsforgiftning samtidig, men hadde ødemer og spor av proteiner i urinen på en av de siste kontrollene, samt en registrering av høyt blodtrykk på en annen kontroll. I forbindelse med høyt blodtrykk kan man få slik flimring. Det kan ha vært forbigående høyt blodtrykk du opplevde. Hadde du en stresset dag? Det du kan gjøre fram til neste kontroll, er å ta det med ro, og veie deg daglig. Hvis vekta øker drastisk er det tegn på væskeansamling/ødem, og da gjør du lurt i å få gå til en ekstra sjekk...
Mamma*til*3 Skrevet 26. april 2008 #6 Skrevet 26. april 2008 Glemte å si noe viktig... Jeg måtte gjøre registrering av spark hos den lille. Husker ikke helt hvordan det var, men måtte i alle fall registrere sparkene i et tidsrom, om det var et kvarter annenhver time?? Hjelp meg noen, hvis noen har vært borti det selv... Det er 6 år siden jeg gjorde dette...
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 26. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. april 2008 Har egentlig hatt en stressende uke....mye som har skjedd....og eg er ikke flink til å slappe av.... Har ikke ringt til legevakten...Jenta har sparket og sånt og eg har ikke merket noe mer til det. Men neste gang det skjer(vist det skjer igjen) så ringer eg....Skal prøve å slappe mer av framover... Takk for svar forresten.
Mamma*til*3 Skrevet 26. april 2008 #8 Skrevet 26. april 2008 Ja, da må du bare bremse farten fremover! Det går sikkert bra, skal du se. Nå har på en måte kroppen din varslet deg, og da må du ta signalene på alvor, så den lille kan få fetet seg opp de siste ukene frem til fødsel... Det er viktig at du har det bra, så du får slenge opp beina og la andre varte deg opp :-) Og fornuftig er det av deg at du vil ringe om symptomene skulle dukke opp igjen! Flink mamma!!! :-)
Lurvehette Skrevet 26. april 2008 #9 Skrevet 26. april 2008 Hei. Det høres akkurat som det jeg har vært plaget med i mine to første svangerskap. Da var jeg mye stresset, og hadde mye jobbing. Det høres ut som "AURA", og etter dette kommer ofte migrenen. Jeg har bare vært plaget med dette når jeg har vært gravid. I dette svangerskapet har jeg ikke hatt aura, bare migrene anfall. Men så er jeg ikke så stresser nå. Håper du finner ut hva det er... Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå