Gjest sug lut satan i toern Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Får besøk av noen som har melkeallergi på femårsbursdag til uka. Forslag til hva jeg kan lage? Oppskrift på noe som ikke kan gå galt? Veit allerede at det blir gele, det er klarert med foreldre. Men kan gjerne bake noe spesielt også, er bare ikke dreven på dette.
Leandermamma Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 http://www.utenmelk.no/ Gå inn på denne linken og så velger du "kokebok". Der finner du mange forskjellige oppskrifter på kaker, boller osv.
A4 Husmor.... Skrevet 26. april 2008 #3 Skrevet 26. april 2008 Hva med å gjøre det enkelt. Kjøp Toro muffins og pynt med melis. Husk å bruke olje
Gjest Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Toro sine sjokolademuffins er fri for melk, samme med Coop sin mørke kokesjokolade :-)
OsloMor Skrevet 26. april 2008 #6 Skrevet 26. april 2008 Du kan bake hva som helst egentlig, bare bytt ut kumelk og smør med havremelk og melkefri margarin (blå soft). Vafler og boller f.eks. med havremelk er kjempegodt, dronningsjokolade er også uten melk.
Gjest Skrevet 26. april 2008 #7 Skrevet 26. april 2008 Tror det er på maxi de har et godt utvalg av ferdigblandinger og annet for allergikere, tok med meg et oppskriftshefte en gang jeg skulle lage noe uten egg, der sto det flere oppskrifter med ting uten melk i også De sjokolademuffinsene til toro uten melk er foresten utrolig gode
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 26. april 2008 #8 Skrevet 26. april 2008 Havremelk får jeg tak i? Samme blandingsforhold som andre kaker?
OsloMor Skrevet 26. april 2008 #9 Skrevet 26. april 2008 Havremelk har de på Meny, Ultra og slike steder og den heter Oatly, akkurat samme blandingsforhold;-). (Ica har sine egen havremelk og den er også bra.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå