Gå til innhold

Redd for å ha samleie i svangerskapet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ..

Jeg er redd for alt i dette svangerskapet,,

Dette er svangerskap nr 3, men jeg hadde vel ikke så mye samleie i de to andre svangerskapene heller..

Har hatt samleie i dag, er nå nesten 23 uker på vei, og hadde vel en mann som nesten gikk opp i limingen,, he he,,

ER det fler en meg som er redd for at barnet skal ha det vondt, eller at jeg skal få det vondt etter et samleie, eller er jeg helt SNÅL..

Hører jo om en her inne som hadde samleie 3 ganger om dagen, og hun syntes synd på alle mann som hadde koner som meg..

Men, men vi er jo ikke alle like..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er jo ikke noe skadelig for babyen :) men skjønner hva du mener.. det setter en demper på stemningen når jeg bekymrer meg for at jeg moser bebisen.. men verst av alt er egentlig at det er vanskelig å finne stillinger som er behagelig for meg.. men tror vi har funnet en nå;)

Bare ha sex når du har lyst til det, så forstår vel mannen din det! er jo mye som skjer med kroppen..det er IKKE synd på menn som har koner som deg.. det er synd på koner som har menn som tenker sånn! hvis ikke forholdet klarer seg uten heftig sex de 9. mnd man går gravid, hva har man å bygge på da?

Skrevet

her er det omvendt. Mannen min orker ikke for han syns det er så ekkelt og tenke bå den lille bebisen der inne. Han sa klart fra igår at han holder seg gjerne hvis det er greit for meg.

Syns du skal forklare mannen din jeg at du syns det er litt ubehagelig, og må han "tømmes" er det jo andre måter du kan gjøre det på :-) sex skal være fordi man vil ikke fordi man føler man må, syns nå jeg da

Skrevet

Jeg er ikke redd da :)

men er jo sikkert mange som er det..somme ganger er det den gravide, og andre ganger er det mannen som sliter :) At han er redd for å ha samleie ..er visst vanlig det også.

Du skader iallefall ikke barnet, illefall ikke med vanlig sex :)

Men du kan jo bli litt tør der nede da, men da kan du evt bruke noe form for glidemiddel så du ikke blir sår.

Jeg har opplevd å blø litt etter sex 2 ganger, men da var jeg litt tørr der nede, og har nok irritert slimhinnene. Så det er ikke farlig det hell.

Så lenge det ikke er vondt for deg å ha sex, så kan du ha så mye sex du vil , for barnet tar ingen skade av det :)

Du er iallefall ikke snål, for er nok flere som er som deg.

Trur ikke det er så mange gravide som har samleie 3 ganger om dagen. Så jeg synes ikke synd på mannen din at du føler det sånn. Er jo bare noe som hører med i graviditeten dette. Er jo gravide som ikke får sex med mannen hell fordi han tør ikke , redd for å skade barnet. :) Så dette kan være begge veier.

Men du skal iallefall ikke være redd :) Men gjør det vondt å ha sex, skal du ikke presse deg til å ha det hell..men bruk glidemiddel visst du er litt tørr :)

Skrevet

vi har hatt sex to ganger så langt å kommer ikke til å ha d flere ganger. jeg syns d er vondt å han syns d er skummelt nå som vi er gravide. tror d har litt me at vi har mistet så mange ganger..

Skrevet

Jeg er vel litt redd for samleie, men det har mest å gjøre med at jeg har mistet to ganger, og begge gangene ble det oppdaget ved at jeg blødde etter sex. Spontanabortene hadde selvfølgelig ikke noe med samleie å gjøre... Vi har sex, men løper på do i ett sett etterpå, for å sjekke om jeg blør, og det gjør jeg selvfølgelig ikke.. Frustrerende at jeg holder tilbake litt for jeg er f*** så kåt, hehe...

Skrevet

her er det også gubben som ikke vil... han synes det virker ekkelt, og klarer ikke å la være å tenkt på babyen...

dette sa han da vi gikk med nr1:

tenk deg selv hvis noen skulle kommet å rotet inni huset ditt med en diiiger tømmerstokk. dunket den over alt, for så å spyle huset ditt fullt av dritt!

hehe... sånn tenker han på det.... synes det var så morsomt sagt, selv om vi vet at det ikke er slik det foregår...

etter forrige fødsel kunne vi ikke ha sex på 8mnd.... så da gikk det faktisk over ett år uten sex for oss... kjiipt, men det gikk fint...

Skrevet

vel jeg er egentlig ikke redd for å ha sex i svangerskapet, fordi jeg vet jo at så lenge det ikke gjør vondt, så er det greit. men har bare mistet lysten litt i det siste. jeg er i uke 24 nå, det har vært sånn i de siste 4 ukene. har hatt veldig dårlig lyst. magen har vokst, synes det blir så rart å ha sex da. innemellom får litt dårlig samvittighet for mannen, han sier jo ikke noe....men vet ikke ass.

vi får se om jeg får lysten tilbake eller noe sånt.

Skrevet

Her lever vi nesten i sølibat;) hehe... Hadde sex i går for første gang på 2-3 måneder... Her er det mannen min som er mest redd for å ha sex... Men jeg er og litt skeptisk selv om det sies at det ikke er farlig. Opplevde en MA i november, og da begynte blødningene etter sex... Så det skremmer meg litt..! (men fosteret hadde da vært dødt i to uker ca, så det var ikke sexen som utløste aborten.. men likevel)

Tror nok vi er mange "snåle" her ;)heh!

Skrevet

Hei, er nå i uke 27 og tror vi har hatt sex 3 ganger eller lignende siden jeg ble gravid. Lysten har bare helt forsvunnet for meg, og jeg tror også det gjelder for samboeren min. Forhåpentligvis kommer den tilbake etter fødselen. Har ikke spurt han om hvorfor han ikke vil, men for min egen del er det fordi det gjør vondt og fordi jeg føler meg stor. . . Men det har blitt så mye mer kosing, nærhet og intimitet for oss istedenfor så jeg savner faktisk ikke sex'en noe særlig akkurat nå. Det å ligge og bare kose og stryke sammen på magen og kjenne babyen sparke, er en helt fantastisk følelse. Sex kan vi ha senere når babyen er født :D

Skrevet

Hei!:)

Jeg er litt over 23 uker på vei og har levd i sølibat siden EL. Ingen av oss har noe spesielt lyst, men vi har det kjempe fint for det vi! :D

Klem

Skrevet

Hei:)

Jeg er 25 uker på vei og vi har samleie som før graviditeten omtrent(kanskje litt sjeldnere),men det fungerer veldig fint.

Har blødd et par ganger,men det gir seg fort igjen.ingen fare for fosteret.

leste faktisk et sted at fosteret likte den bevegelsen.

Det er iallefall ikke farlig,men man skal ta hensyn til hverandre og hva man føler og har lyst til:)

Skrevet

Hei!

Jeg har også kjent på denne redselen. Er 22 uker på vei og redselen har ikke gitt helt slipp, men er på god vei. Som mange andre redsler er den ikke fundert i reelle farer, men i en irrasjonell følelse av at det på noe vis kan skade. I går klarte jeg endelig å slappe av nok til at jeg tok initiativ til å han han inni meg. Det var fantastisk! Har ikke manglet på sexlyst hos meg, tvert imot. Det finnes mange andre deilige seksualle aktiviteter i tillegg til vanlig penetrering. Teste og bruke tid er mitt tips. Ikke vær redd eller føl deg teit fordi du er redd, men ikke dyrk redselen heller. Slikt kommer og går. Det er ikke farlig. Bare slapp av og vær glad for at du har kontakt med deg selv.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...