Gå til innhold

Ekstrem svangerskapskvalme og innleggelse


Anbefalte innlegg

Skrevet

Takler ikke mer nå.. Tror jeg bare må legges inn for å få i meg væske.

Noen som vet hva som skjer når man er på sykehuset, og hvor lenge det er normalt å ligge der?

Og jeg er hjemme med sønnen vår, har mannen min rett til sykemelding da? Eller hvordan fungerer det når han må være hjemme fordi jeg er innlagt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,,,

 

Du må se på deg selv om du er dehydrert..

Jeg har hatt hyperemis - ekstrem svangerkskaps kvalme i 3 svangerskap.

De to første kastet jeg opp til uke 27 og 26, nå i mitt 3. svangerskap har jeg bevisst spist og kastet opp og slik holdet jeg på..

Jeg var også bestemt på at jeg skulle drikke mye, noe jeg gjorde selv om jeg kastet opp alt fra 10 -20 ganger i døgnet..

 

Spis, det hjelper deg, jeg ville ikke denne gangen inn på sykehuset og få intravenøst, jeg ville heller være hjemme hos barn og mann,,

Jeg lå for det meste på sofaen, og løp på WC.. men det at jeg spiste og så kastet opp tror jeg selv gjorde at kroppen beholdt noe og jeg kom meg fortere denne gangen.

 

Jeg kastet opp 10-11 uker og det er noe forfærdelige uker, men når det er over er det over.

 

Skal du på sykehuset, tar dem vekk mat fra deg og du får intravenøst veske og du kan drikke saft eller te med sukker..

Jeg lå inne en uke også ble jeg sendt inn på nytt for en ny uke, det gjentok seg i begge de to første svangerskapene.

 

Denne gangen pleiet jeg meg selv..

 

Ønsker deg lykke til, og spis ristet brød, det hjelper noe, jeg klarte ikke brød denne gangen, så jeg laget meg havregrøt eller semylegrøt og tok på mye sukker og kanel.

 

Jeg tror ikke far har krav på sykemelding, men jeg er noe usikker der..

Gå inn på NAV sine hjemme sider og se der..

 

God bedring, og mange varme tanker..

Skrevet

har du prøvd afipran stikkpiller)jeg var nesten dehydrert og som siste utvei prøvde jeg di og det funket!jeg er fortsatt kvalm i uke 23 men spyr minimalt pga stikkpillene...god bedring:)

Skrevet

De kan jeg prøve. Har fått phenergan hos legen, men tåler ikke dem. Blir så trett at jeg sovner av. Og dagen etterpå føles det som om jeg har vært på fylla, så holder meg unna dem siden jeg har et barn hjemme.

Hadde håpet på å slippe å bli innlagt, men alt kommer opp igjen og har skikkelig vondt i hodet siden jeg ikke får i meg væske.

 

Skrevet

jeg har brukt afipran siden uke 12 og er helt avhengiv av di...håper de hjelper deg,ingenting er verre enn svangerskapskvalme og utmattelse...klarer du isbiter,er jo litt væske det også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...