Christoffer i magen Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Selv har vi sjelden det siden vi ikke har det behovet. Det blir mest hvis ungene er å leker med andre noen timer men sjelden over natten. Men det jeg opplever er at de gangene ungene først må være borte av en eller annen grunn så er det under ville protester. Dem vil ikke! Og jeg tror egentlig at dette kan komme av at dem er så sjelden borte som dem er. Så det å ha ungene hjemme for mye tror jeg faktisk på en måte har negative sider også selv om det i min mening er det beste for barna. Hvordan er dette hos dere?
Gjest Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 Sjelden gutten er borte her. Han har vel sovet borte 4 ganger på de 2 årene han har levd. Har tenkt hele tiden at JEG ikke har behov for å sende han bort, han legger seg kl. 19 og da har vi mamma- og pappatid, men nå elsker han å være hos mormor og morfar så tenkte sende han på en overnatting der snart. Han koser seg når han sover der.
Emilie&Markus Skrevet 26. april 2008 #3 Skrevet 26. april 2008 Har lite behov for barnefri vi også.. Tulla sov vel borte første gang da hun var rundt et år tenker jeg.. Da hos mormor og morfar, mest fordi de hadde lyst egentlig. Siden da har det blitt en gang i blandt, for besteforeldrene vil jo gjerne passe, men max en gang i mnd tenker jeg. Litt opp og ned, noen ganger går det flere mnd i mellom, nå er hun blitt 2 1/2 år, og her for 2 uker siden var det vel et halvt år siden sist hun sov borte. Så jeg var litt skeptisk til hvordan det skulle gå siden det var så lenge siden sist, men det gikk helt supert. Hun liker seg jo så godt hos besteforeldrene sine at det var ikke noe problem. Vil jo tro at så lenge det er noen barna kjenner godt og ser jevnlig utenom overnattinger burde det vel gå greit?! Men er jo såklart forskjell på unger også, som med alle oss andre. Så jeg vet ikke om det har noe å si hva de er vant med..
Nesta_L med guttebebis Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Min datter er hos pappaen sin to dager i uka (ikke i strekk, en dag midt i uka og en dag i helga), så da har jeg helt barnefri. Har også barnefri når hun er i barnehagen (jeg er sykemeldt pga kvalme). Hun er bare to år, så det er det jeg har av tid uten henne. Hverken jeg eller pappaen hennes opplever det som problematisk når hun skal til han, det er heller tvert i mot. Tror ikke det blir store problemene når hun blir eldre heller, men det vet man jo aldri.
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 26. april 2008 #5 Skrevet 26. april 2008 gutten min på snart to har aldri vært på overnattingsbesøk, synes det er allfor tidlig for slikt... så gruer meg igrunn til fødsel når jeg må ligge på barsel uten han! men han er jo med pappan, så vet jo det går bra med han! men at han blir passet av mamma eller noen kjente i et par timer i løpet av dagen en eller to ganger i uka synes jeg er greit! er godt å litt tid for seg selv! vi er ofte ute på på besøk å går i åpen barnehage, så han får møte masse folk å unger! så er ikke slik at han bare er med mamman sin! han har jo godt av å være med andre oxo, men synes han er så liten ennå å liker dårlig å være timesvis uten han! er jo bare nå han er så liten, så vil lissom gjøre det meste ut av det!
Frøken Tredjegangs Skrevet 26. april 2008 #6 Skrevet 26. april 2008 2åringen vår er i barnehage om dagen, jeg er sykemeldt så jeg leverer han seint og henter han tidlig.. (egen samvittighet, han har det så gøy i barnehagen!) Overnattings er sjelden, kanskje altfor sjelden?! Vi liker best å ha han hjemme men vante rutiner og sånt.. Men.. Vet ikke.. Kunne nok ha vært litt mindre streng med at han ska overnatte hos besteforeldre, men vi tøyer heller strikken til barnevakt hjemme dersom vi skal noe.
Katsi Skrevet 27. april 2008 #7 Skrevet 27. april 2008 Har ei jente på 6 som sover borte hos venninner innimellom, men da har vi jo ikke barnefri for minsten på 3 er hjemme. Han har sovet noen ganger hos trillepiken på 17 og selvfølgelig hos mormor og morfar. I natt hadde vi faktisk barnefri da begge sov hos mormor. Har 2 ganger reist på tur uten barn. Første gang var eldstejenta 1 1/2 år og vi var borte i en uke. Andre gangen var i fjor og vi var borte i 5 netter. Nå skal vi feire 10 års bryllupsdag og da skal vi ha 5 netter i Roma. De storkoser seg hos mormor og morfar selv om eldstejenta ble litt lei seg da vi fortalte at vi snart skal reise bort.
mai mammaen til to Skrevet 27. april 2008 #8 Skrevet 27. april 2008 hvor gamle er barna dine da? vi har ikke så veldig ofte barnevakt egentlig..eller mamma pleier å hente datteren vår i barnehagen kanskje to tre ganger i mnd.. så kommer jeg ut der etter jobb å spiser middag der før vi drar hjem igjen.... hender også at hun sover hos mormor og i helgen har hun også sovet hos farmor. det er ikke fordi vi trenger barnevakt men fordi de har så lyst å passe henne og hun stor koser seg jo. elsker å være hos mormor og morfar... men som du skriver at de ikke vil på overnatting. det kommer nok av at det ikke er noe de er vant til. jeg syns det er kjekt at datteren vår liker å være hos besteforeldrene sine. for da vet vi at hun har det bra der., sånn som nå når jeg snart skal føde. så er det greit å vite at det ikke er noe problem for henne å være hos mormor og morfar. hun kommer jo til å ha "ferie"...
Christoffer i magen Skrevet 27. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. april 2008 Barna mine er 7 og 8. Glemte å skrive det....
SNURF 5 GUTTER Skrevet 27. april 2008 #10 Skrevet 27. april 2008 Har ikkje hvore barnefri siden 2001 24 jan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå