Gå til innhold

Noen som skal ha et "enkelt" bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har invitert søsken og foreldre på middag,kaffe og kaker.Leser i bøker og blader at slik og slik er det "brukelig" å ha det,men man må vel finne sin egen vri på ting? Hm...Blir litt stressa,tror gjestene forventer at det skal være såååå orntlig,men vi vil bare samle familien for å markere dagen.Vi reiser bort tili dagen etter og det kommer mange barn så vi har valgt å ha det alkoholfritt...da kommer det fra søsteren til sambo"å,skal dere bare ha et sånn kjedelig bryllup".Hoff,vansklig synes jeg,egentlig skulle vi bare invitere forlovere til middag,kanskje vi burde holdt oss til den planen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er deres dag, og da må dere gjøre som dere vil. du får si til samboeren til søsteren din at han er velkommen, men det er ingen som tvinger han til å komme hvis det blir for kjedelig for han.. Hvis det er kjedelig for han, bare fordi det ikke er alkohol er han jo litt rar da.. Han burde jo komme for å feire dagen med dere, for deres skyld, ikke for å tenke på seg selv..

Vi snakker om å ha et veldig enkelt bryllup, men har ikke helt bestemt hvordan vi gjør det enda..

Skrevet

Etter å ha lest her inne så har jeg fått intrykk at jo større bryllup, jo bedre.. til slutt ender hele sulamitten på over 50 000 - 100 000kr..noe som jeg selv mener er høl i hue.

Et lite og enkelt bryllup er vel så fin og vel så vakker som et stort et. Hovedpoenget med et bryllup er at du gifter deg med den du elsker, ikke å blakke seg fordi en er så utrolig fin på det.

Nei.. en blir nervøs når en leser enkelte inlegg her..

Jeg synes at du skal si til denne søsteren til sambo at bryllupet deres blir hverken kjedelig og hverken dårlig, men vakker og fin fordi det er akkurat sånn dere ønsker å ha det. Ikke gi deg etter press om alkohol og masse styr hvis det ikke er det du ønsker.

Gratulerer med kommende bryllup :) Gled deg, for den dagen sier du og han du elsker ja til hverandre og annet enn det har liten betydning :)

Skrevet

Tusen takk :) jeg og sambo gleder oss veeeeldig mye :) så får gjestene være glad for at de blir bedt på en god middag med tilbehør :)

Blir litt stressa jo mere jeg leser ja,men håper og tror dagen blir fin å minnerik selv om vi ikke har 100 gjester og maaaange taler og sanger... respekterer de som har det og skjønner det også kan være trivelig,men vi har ikke lyst til å være midtpunkt i en slik sammenheng...

Skrevet

Vi blir 40 til middag, men alkoholfritt siden 10 av disse er barn under 5 år..

Har skrevet i invitasjonen at de voksnes fest starter ca kl 22, og det som kjøpes i baren betaler man selv..

Skal ha en etterpåfest hos mine foreldre for de som har lyst og kan siden vi må være ute av lokalene senest kl 24.. , og der serveres det alkohol...

Selv skal jeg ikke drikke fordi jeg ammer, og har planer om å stå opp med mine 2 små morgenen etter.. Min kjære liker ikke å drikke, så vi skal begge være helt avholdne selv..

Sambo til forloveren min ble skuffet, men det får han bare være.. Slik har VI BESTEMT at det skal bli..

Skrevet

Jeg ville gjort hva som helst for et slikt enkelt, nydelig bryllup som du snakker om. Det er jo ekteskapet som bør være fokusen, ikke feiringen! Men vi har gitt etter for forventningspress, foreldre betaler... Og jeg føler meg skikkelig rotten og utakknemlig om jeg "ombestemmer meg" nå. Det er en ganske intens kultur når det gjelder bryllup i Norge i dag, alt skal være så stort og flott. Og det meste har vi lært av å se på amerikansk overklasse på tv. Stå på deres, og ikke la noen andre ha noe de skal ha sagt! Plutselig har noen andre overtatt det hele, og da er det liksom for seint...

Skrevet

Bra at det er flere som har sin egen formening om ting,blir helt feil for oss å invitere alt som kan krype og gå bare fordi man er i slekt,kjenner nesten jeg blir litt irritert for at andre slektninger blir skuffet pga man skal ha et lite bryllup med kun sine nærmeste...

Nei,jeg er glad for at det kun er de nærmeste og det blir mange barn,det er så koselig.Godt å høre andre sin mening også,føler man blir litt drattt med noen ganger

Hilsen HI :)

Skrevet

Vi gjør det også veldig enkelt. Vi har kun invitert nærmeste familie og forlovere, ingen barn. Gifter oss på en onsdag, og reiser til Milano dagen etter. Vi vil kose oss, og ta det med ro på bryllupsdagen.

Skrevet

Ja vi skal ha det veldig enkelt. Vi drar nemlig til den norske ambassaden i Nederland og gifter oss helt alene. Vi har kun fortalt det til de to som har skrivd på forlovererklæringen, og de får ikke lov til å si noe før uka etter. Da har vi fortalt det til familiene våre. Vi gleder oss stort til å ha denne opplevelsen helt aleine.

Skrevet

Ja, vi skal også ha det helt enkelt. Gifter oss på Tinghuset, helt uten at andre enn forloverne vet noe som helst. Forloverne er våre beste venner. Vi tar så med oss dem, med barn og vår datter på hotellet til middag osv - etterpå skal vi overnatte på hotellet mens forloverne tar med selg jenta vår hjem og passer henne til dagen etter. Alkoholfritt - barnevennlig - romantisk ! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...