Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Sønnen min på 14 mnd. sliter sånn med en forkjølelse. Jeg fikk foreslått nypeekstrakt og honning. Er det greit å gi han honning når han har blitt over 1 år? Burde jeg evt. gi han det på dagtid første gangen (tenker på en evt. reaksjon)? Er det bare spedbarn som kan få den skumle bakterien fra honningen?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 sise jo barn under 1 år ikke skal ha, og han er jo over året.. Men tør ikke si ja eller nei jeg
Anonym bruker Skrevet 27. april 2008 #4 Skrevet 27. april 2008 Det sies: "Spedbarn under 12 mnd skal ikke ha honnong". Hva er da så vanskelig med å velge å gi eller ikke gi?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2008 #5 Skrevet 27. april 2008 Nei jeg vet ikke jeg.. Men det er liksom bare 2 mnd. siden det var "lov".. Å da blir man, hvertfall jeg, usikker på om det er greit. Hadde det ikke vært for forkjølelse så hadde jeg ikke vurdert det engang. Vet om flere som ikke gir barna honning før både 2 og 3 års alder.. Så hvis spm. var så dumt, hvorfor gidde å svare?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2008 #6 Skrevet 27. april 2008 Hva slags svar er du ute etter da? Det svaret jeg gav deg er de riktige anbefalingene. Og ergo det du kan følge. Men når det ikke er godt nok, hva vil du da vite? Eksempel på at det har gått galt for noen? Eksempel på at det har gått godt? Jeg foreslår du googler honning og spedbarn, så finner du ut HVORFOR man ikke skal gi spedbarn honning. Og utfra den kunnskapen du da får kan du selv vurdere om det er en fordel å gi barnet ditt som hoster honning eller ikke!
KaMa Skrevet 27. april 2008 #7 Skrevet 27. april 2008 Pms, anonym 17.35? Jeg forstår godt spørsmålet. Har en gutt på to år, og jeg har fremdeles ikke gitt ham honning. Jeg har googlet og funnet ut at man ikke skal gi det til ungen under året, men jeg mener å huske at i en av brosjyrene vi fikk fra helsestasjonen sto det at man skulle vente lenger. Aner ikke hvor brosjyren er nå. Sjangsen for at ungen får spedbarnsbotulisme er nok ikke stor i utgangspunktet, men siden jeg er usikker så er det ikke noe tap i kostholdet å vente ytterligere noen år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå