Northernlights Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 Det er det nok helt sikkert. Jeg er èn av dem.
Northernlights Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Fått tillatelse av forfatteren Carol Wimmer å legge ut dette: When I Say "I Am A Christian" by Carol Wimmer When I say..."I am a Christian" I'm not shouting "I am saved" I'm whispering "I get lost!" "That is why I chose this way." When I say..."I am a Christian" don't speak of this with pride. I'm confessing that I stumble and need someone to be my guide. When I say..."I am a Christian" I'm not trying to be strong. I'm professing that I'm weak and pray for strength to carry on. When I say..."I am a Christian" I'm not bragging of success. I'm admitting I have failed and cannot ever pay the debt. When I say..."I am a Christian" I'm not claiming to be perfect, my flaws are too visible but God believes I'm worth it. When I say..."I am a Christian" I still feel the sting of pain I have my share of heartaches which is why I seek His name. When I say..."I am a Christian" I do not wish to judge. I have no authority. I only know I'm loved. (Fordi det sier hva jeg personlig føler, pleier jeg ofte forklare hva det er for meg å være en kristen, med dette diktet)
Puncky med nr tre i magen Skrevet 26. april 2008 #5 Skrevet 26. april 2008 Veldig flott dikt. Jeg og føler det slik. Jeg er kristen, aktiv i frikirken og "alle" vet om det. Men hvis noe spør, så er svaret inni meg akkurat slik.
Gjest Skrevet 26. april 2008 #6 Skrevet 26. april 2008 Puncky, har alltid lurt på hva frikirken driver med.. Kunne du fortalt litt?:-)
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 26. april 2008 #8 Skrevet 26. april 2008 Ja jeg er en av dem:) Og det er godt. Er blant annet med på dyp kristen meditasjon som gir meg mye:)
Northernlights Skrevet 26. april 2008 #9 Skrevet 26. april 2008 Jeg gikk i søndagsskolen i ei frikirke da jeg var lita,når jeg besøkte mormor. Bare gode minner =o) Ei frikirke er "løsere" i formen enn fks den Lutherske kirka. Jeg gikk i frikirke i flere år i staten jeg bodde i før, men nå går jeg i methodistkirka. I frikirka "mi" var det sånn at under Gudstjenesten,så kunne vi fks si hvem vi ville trengte forbønn,og det var "lov" å ha frie vitnesbyrd,om man hadde noe på hjertet. Sangen var noe for seg selv; hjertelig og fin sang,som alle la sjela si i. (ikke noen trege salmesanger,men mere lovsangpreget.Selv om de trege salmesangene ikke er å forakte heller ;o) Litt rundere og friere enn en vanlig norsk Gudstjeneste med andre ord. Aner ikke hvordan den norske frikirken er i dag, men den har helt sikkert samme rammen som den gangen jeg husker,kan jeg tenke meg. Liker frikirka,jeg =o)
4-barnsmamma :-) Skrevet 26. april 2008 #10 Skrevet 26. april 2008 Jada, jeg og. Er ikke veldig aktiv, men er personlig kristen for det.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 26. april 2008 #12 Skrevet 26. april 2008 Jeg er kristen. Det diktet var veldig bra, Northernlights!
Gjest Trollbundet Skrevet 26. april 2008 #14 Skrevet 26. april 2008 jeg er også kristen,eller vil ihvertfall være det da,er ikke alltid like enkelt...Er ikke mye aktiv,men var det mye før for flere år siden.Bruker å gå i frikirke. Det er så mange som sier de er kristne pga at foreldrene er det,eller at de er kristne pga at de er barnedøpt.Men det er jo ikke slik det er.Selv om du kansje er barnedøpt så er det jo ikke sikkert at du tror på Gud likevel.og man er ikke kristen bare fordi man tror at Gud fins,djevelen tror også på Gud men han er ikke kristen! Det som gjør en person kristen er om man elsker Gud og tror han døde for vår skyld og stod opp igjen fra de døde! og man skal bekjenne for andre at man er kristen!
Northernlights Skrevet 26. april 2008 #16 Skrevet 26. april 2008 Har ateistiske foreldre, så her er det ikke sånn iallefall-.
elinmamma Skrevet 26. april 2008 #17 Skrevet 26. april 2008 Ja. Har jobben min i den bransjen også jeg da.
herethereandeverywhere<3 Skrevet 26. april 2008 #18 Skrevet 26. april 2008 Det er sånne som deg som gjør at jeg kvier meg for å kalle meg kristen.....
Gjest Skrevet 26. april 2008 #19 Skrevet 26. april 2008 Kan noen fortelle litt om frikirken, vet lite om den..
Cat.68 Skrevet 26. april 2008 #20 Skrevet 26. april 2008 Jeg er troende, men vet ikke om jeg kan kalle meg kristen.
herethereandeverywhere<3 Skrevet 26. april 2008 #21 Skrevet 26. april 2008 Det er vel kanskje herunder jeg også må signere..... barnetroen bor i meg!
Gjest Skrevet 26. april 2008 #22 Skrevet 26. april 2008 Jeg er,går i Betel..er døpt der og utmeldt av statskirka:)Er ikke veldig aktiv ,men håper å komme mer på banen igjen:)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 26. april 2008 #24 Skrevet 26. april 2008 Jeg vet ikke hva jeg er. Jeg har Han Far som jeg snakker med, og omtaler og på en måte tror på. Men hva eller hvem Han er vet jeg ikke. Men føler det er mye vi mennesker ikke kan forklare eller forstå. Og det er greit å ha en "sjef" eller makt man kan stole litt på. Syns ansvaret som menneske kan bli litt stort av og til. Var foresten et godt dikt NL.
Northernlights Skrevet 26. april 2008 #25 Skrevet 26. april 2008 herethereandeverywhere<3 Kan jeg spørre deg hva du mente med det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå