håper-håper... Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 jeg er av de heldige som aldri har kviser, men plutselig de to-tre siste dagene har de poppet opp som bare det... masse små i ansiktet.. hadde el for ca 8-10 dager siden, og er vel alt for tidlig til at dette kan være noe symptom??? andre som har fått uren hud tidlig i svangerskapet?
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 Jeg husker at jeg skrev et innlegg om dette selv, der jeg klaget over uren hud. Trodde det kom av tørr inneluft og mye julesjokolade. Men jaggu var det ikke en liten spire som var årsaken. Lykke til!
bea* Skrevet 26. april 2008 #3 Skrevet 26. april 2008 Jeg fikk det veldig tidlig ja... FØR jeg skjønte at jeg var gravid:-) Er fortsatt plaget desverre (10+3) Hadde fin hud før, så dette er kjedelig.. Men får tenke på lillespiren i magen;-)
Isabella4444 Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Hei:) jeg har aldri slete med kviser heller, men før jeg oppdaget at jeg var gravid så eksploderte det med kviser i ansiktet mitt. så det kan godt være ett symtom ja:) var det for meg! Håper du har en liten spire på lur;)
Gjest Skrevet 27. april 2008 #5 Skrevet 27. april 2008 Så utrolig rart dette med hud og hormoner! Selv har jeg hatt litt kviser i ny og ne stort sett siden tenåra (er nå 30... Muttern sier jeg er evig tenåring...), aller værst var jeg i den perioden jeg renset huden med det jeg ble anbefalt av hudpleiere og det jeg vil kalle "såkalte" eksperter i parfymerier... Og aldri har jeg sett så jævlig ut som da jeg prøvde Cerazette! Halleluja... aldri mer mini- eller p-piller på meg. I tillegg blir jeg paranoid av pillene. Så... til slutt ga jeg opp bare opp, sluttet å rense, gikk over til lunkent vann og myk ansiktsklut. Tenkte at dette må jeg bare lære meg å leve med. Men mirakler skjer - etter et par uker uten rens normaliserte huden seg og kvisene ble mindre og forsvant! Så det kan altså slå ut begge veier, jeg var litt stressa da jeg fant ut at jeg var gravid; kommer jeg til å se ut som pizza igjen...? Oh jizzes... Men nei, nå har jeg jeg fått silkehud for første gang siden før jeg ble tenåring... De eneste kvisene jeg får nå, er de jeg provoserer fram ved å klemme på noe som kan se ut som en hudorm eller hvit talgpropp. Selv de har blitt færre etter at jeg slutta å rense med kjemikalier. Men uansett, et generelt tips kan kanskje være å ikke stresse huden med for mye kjemikalierens når man er gravid, siden utbrudda tydeligvis har med hormoner å gjøre - som ikke kan vaskes bort. Selv bruker jeg bare mild skrubb en gang i måneden, etterfulgt av en halvtimes honningmaske (bland ut litt honning i en liten teskje lunkent vann, smør inn hele ansiktet). Lukter godt, og huden min stråler etterpå. Bare ikke sitt utendørs når insektssesongen begynner B-) Bzzzz Sorry at jeg er så glad for at jeg selv har fin hud når dere sliter, men trøst dere med at vi bytter roller igjen om noen måneder...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå