Gå til innhold

Hvorfor blir hun vanskelig etter samvær med far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, bf har hver onsdag og annen hver helg. Vi flyttet fra han når tulla var 1 år, han benyttet aldri noe tid med henne hjemme da jobb var viktigere. Hun liker å være hos han, gråter ikke, sover og koser seg med hans familie. Men det er ikke vanskelig å forstå at hans rutiner er anderledes. (han vet mine). Hun er vanskelig å legge og det spriker med 2 timer, hun blir sur og grinete dagen etter. Våkner brått om natten og roper på meg. Er veldig mamma dalt noe hun ikke er til vanlig. Kan noen forklare adferden hennes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde samme problemet med småen i høst... Da var han på samme alder som jenta di er....

På samme tid hadde jeg og bf et ganske annspent forhold.

Det vi gjorde var at vi brukte litt tid på å snakke ut om diverse. Og ble også enige om å kutte ned på overnattinger..

Først gikk vi tilbake til ingen overnattinger, kunn samvær på dagtid... Etterhvert økte vi til 1 overnatting pr helg. Når småen sov godt hver gang han kom hjem (tok et par mnd), så økte vi til 2 overnattinger igjen...

Vi prøver også å gjøre leggingen lik mulig hos oss begge, ved at vi har de samme leggerutinene med hensyn til bading, kveldsmat osv.. Så tar vi en nattasang på senga før vi går ut. Han har også en bamse som er med overalt...

Det hender fortsatt at han er litt urolig på kvelden etter å ha vært hos far, men da holder det som regel med en ekstra sang eller slikt på senga.....

Litt rotete forklart kanskje....

Håper dere finner ut av det, for det er slitsomt både for store og små slik dere holder på nå....

Lykke til, klem fra

Skrevet

Jeg fikk det problemet når lucas var hos pappan lengre enn vanlig, tror det rett og slett er fordi barnet har savnet deg og blir litt utrygg, våkner for å se at du er der osv..

Skrevet

Takk for svar. Problemet mitt er at bf ikke skjønner barnets problem fordi han ser henne kun få dager og da har hun det bra hos han. Men når hun kommer hjem er hun så mamma dalt og sover dårlig og oppfører seg vanskelig. Har også et veldig anstrengt forhold uten kommunikasjon utenom mail med bf og han kan ikke forstå dette og vil ikke være med på noe slikt. har nå brukt 4 dager på å få henne inn i normale rutiner igjen. veldig vondt og slitsomt.

Skrevet

Barnefar her reagerte på samme måte når jeg tok opp problemet (mye av grunnen til vårt daværende annspente forhold).

Jeg gjorde det eneste jeg mente var riktig for barnet og kuttet ned på overnattinger... Dette var eneste måten til å få barnefar til å se alvoret. I tillegg brukte jeg mye tid på å fortelle bf at jeg ikke hadde noe interesse av å ta fra han barnet, jeg vill KUNN at barnet mitt hadde det best mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...