Dr Mcstuffins Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Skal man smøre seg inn etter dusjen, før man tørker seg? Eller etter man har tørket seg? Aldri brukt det før.....
Resilience Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 Av alle oljer tror jeg babyolje fungerer dårligst... Den legger seg visst bare utenpå huden. Noen tipset om Clarins gule olje. (apotek og helsekost) Jornøttolje og bodybutter m kokos fra Bodyshop skal visst også være bra.
Trulte76 Skrevet 26. april 2008 #3 Skrevet 26. april 2008 jeg brukte spenol i mine 2 første svangerskap, og har nettopp kjøpt det igjenn for å bruke nå..jeg har ikke smurt meg hittil.. Men jeg har iallefall ingen strekkmerker etter nr 1 og 2. Om det er fordi spenol hjalp eller om jeg har veldig elastisk hud vet jeg ikke.. Men tenkt å smøre meg med spenol denne gangen også
Flue på veggen Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Slik jeg har forstått det er det kun oljer som er basert på nøtter som KAN ha noen effekt på elastikk i huden. Derfor er det å anbefale jordnøttolje, kakaosmør, sheasmør osv. Samt at jeg har fått anbefalt hvetekimolje oxo. Grunnen mener jeg å ha hørt er at molekylene til nøtteoljene trenger dypere ned i hudlagene. Babyolje er forresten syntetisk framstilt, og vil mest sannsynligvis ha for store molekyler til å kunne trekke langt ned i hudlagene, det samme gjelder spenol. Jeg smører meg med shea body butter eller cacao stick fra body shop, eller melkefett (ett produkt). Vet ikke om jeg kommer til å unngå strekkmerker, men det føles deiligt på stram, tørr hud:)
Gjest Skrevet 26. april 2008 #5 Skrevet 26. april 2008 strekkmeker er hormonelt, du kan ikke gjøre noe med det. Men det er jo godt å smøre seg inn i en god krem.
MintCondition Skrevet 26. april 2008 #6 Skrevet 26. april 2008 Jeg kan garantere deg at samme hvor mye du smører deg, og med hva, så spiller ikke det NOEN rolle for om du får strekkmerker eller ei. Strekkmerker er hormonelt og genetisk betinget, og oppstår i underhuden. Det fins ikke en olje eller krem i verden som klarer å trenge inn til underhuden utenfra....hehe. Men å ta Omega 3 og/eller tran skal hjelpe, det styrker vevet!
Trulte76 Skrevet 26. april 2008 #7 Skrevet 26. april 2008 men siden jeg har to ganger vært så heldig å slippe strekkmerker, er sjansene store for å slippe nå også? noen som vet? jeg er 6 år eldre enn sist gang også da..
MintCondition Skrevet 26. april 2008 #8 Skrevet 26. april 2008 Ja, du kan være heldig og slippe unna denne gangen, siden du slapp unna sist.
Frøken Tredjegangs Skrevet 26. april 2008 #9 Skrevet 26. april 2008 Jeg har også hørt at ingen kremer hjelper for å unngå strekkmerker. Men jeg har smurt meg hver dag på magen og puppene, i 3 svangerskap - og har null strekkmerker. Mulig det er pga huden min, men jeg tør ikke la være...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå