Gå til innhold

Tørr hodebunn/flass...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med tørr hodebunn som flasser. Det støver ned på klærne mine når jeg tar gjennom håret, ikke særlig moro. Det er ikke flass, men tørr hodebunn har frisøren sagt. Forsøkte en gang en mild frisørshampo som visstnok skulle hjelpe, men da syntes jeg nesten jeg ble verre. Har mest lyst til å kline fuktighetskrem oppi der, men det er ikke så veldig praktisk ;)

Noen som har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg sliter med det samme. Og det klør skikkelig. Frisøren så ikke no spes i hodebunnen men den er nok veldig tørr. Jeg kjøpte et produkt fra Redken mot sensitiv hodebunn. Det heter Scalp Relief. Det skal masseres inn i hodebunn og være i en stund før det vaskes ut.

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg klør ikke noe særlig jeg, men når jeg titter nedi hodebunnen er det liksom et hvitt belegg/hudlag der som flasser. Er den shampoen noe man får kjøpt i vanlig butikk, eller er det hos frisør eller på apotek el.l?

Skrevet

Er det frisørprodukter du har brukt i utgangspunktet også? Vet at hvis du bruker enkelte butikk-sjampoer blir det ofte litt verre før det blir bedre nå du går over til å bruke frisør-shampo (pga enkelte stoffer i butikkshampoen som tar tid å få vekk).

Kan hende du skulle hatt en annen shampo også... Noen shampoer virker superbra på noen, mens andre trenger andre merker. En vanlig mild shampo vil nok ikke virke hvis du har veldig tørr hodebunn, det finnes shampoer spesielt for dette.

Bruker du balsam i tillegg? Det kan også hjelpe på å holde på fuktigheten.

Ellers kan tørr hodebunn komme av tørr luft, stress osv.

Skrevet

Må legge til at hodebunnen min ikke ser ut hvis jeg bruker noe annet enn frisør-shampo...

Husk at når du bruker en hodebunns-shampo så skal den virke gjerne i 3 minutter. Begynn med å vaske håret når du hopper i dusjen, så slipper du å vente så lenge. Når hodebunnen din er blitt bra igjen skal du bruke en shampo for normalt hår, evt farget osv alt etter hva du gjør med håret ditt. Hvis problemet dukker opp igjen tar du frem igjen hodebunnsshampoen. Hvis du bruker den når det ikke lenger er nødvendig, kan du nemlig bli immun...

Hvis du har veldig tykt hår, kan det også gjøre at det ikke kommer så mye luft til... vet flere som sliter med dette.

Skrevet

Jeg har nesten alltid hatt problemer med det jeg.. og nå bruker jeg bare head and shoulders.. synes den virker godt, tar den milde jeg, for jeg tåler veldig lite parfyme, og det inneholder jo de fleste.. Ellers brukte jeg alltid en sånn litt spesialshampo før i tiden.. husker ikke hva den heter, men det var en å få kjøpt på vanlig butikk på tube.. den var veldig tjukk og skulle være i håret mange minutter.. skulle bare brukes et par ganger i uken vet jeg... Hm... Kommer ikke på hva den heter..

Men viktig å bruke noe uten mye parfyme vertfall.. de gjør bare ting værre.. synes egentlig mange frisørshampoer har det jeg, men kan jo bare være jeg har brukt feil type :o)

Skrevet

Jeg har brukt mye shampo fra Kerastase, de har en for hodebunn som er veldig deilig. Prøvde en "BIO" serie hos frisøren sist, den virket med en gang men etter et par måneder føltes den "litt lett". Men de har en god ordentlig hårkur da. Du nevner kun shampo, men tror du definitivt bør bruke balsam også.

Skrevet

Jeg ble og har vært siden tørr i hodebunnen etter at jeg ble veldig solbrent der engang jeg var i syden.

Her prøvd mye forskjellig,uten spesielt resultet..

Men nå har jeg funnet drømme kuren!!

Denne må du bar prøve,garanterer at du blir fornøyd:

Ble anbefalt av frisør å prøve disse produktene:

-Lakme K.therapy sensitive Relaxing shampoo.

(Denne skal virke i håret i 3 min før du skyller ut)

-Lakme K.therapy sensitive Relaxing balm.

(Denne skal du smøre inn i hodebunnet i vått hår,men ikke skylle ut igjen!Den kjøler ned hodebunnen og du kjenner at den virker!Blir ikke fett selv om det ikke skal skylles ut heller.)

Disse produktene er kjempe effektive:))

Jeg kjøpte de hos Vision-frisørsalong,men har de sikkert flere steder:)

Skrevet

Tusen takk for mange gode råd, skal skrive dem ned så jeg får prøvd noen av de :)

Skrevet

da er jeg motsatt av alle andre. frisørshampoen hjelper ingenting på meg. den eneste shampoen som funker her er en fra apoteket. Vichy.....heter den. hvit flaske med en lysegrønn firkant med tekst i utenpå. kommer ikke på hva den heter. men funker veldig godt!!! blir kvitt tørr hodebunn etter 1-2 vask. og så er den rimeligere enn frisørshampo.:)

Skrevet

Det beste mot dette fåes reseptfritt på apoteket og heter Fungoral Shampo.

Skrevet

Jeg hadde samme problem som deg tidligere og fant ikke noe som hjalp før jeg ramla over Ginger Shampoo fra The Body Shop.. kombinerer denne med balsamen fra samme plass som heter Honey Conditioner som gir godt med fuktighet og er kjempefornøyd :-) :-) Så absolutt å anbefale :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...