Gå til innhold

Tørr hodebunn/flass...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om noe som hjelper mot tørr hodebunn? Det flasser en del nå, bare jeg tar gjennom håret liksom. Støver ned på klærne mine. Frisøren har sagt det er tørr hodebunn jeg har. Har prøvd en såkalt mild frisørshampo som kunne hjelpe, men da syntes jeg nesten hodebunn ble enda verre. Har mest lyst til å smøre inn hodebunnen med fuktighetskrem, men det er jo ikke så veldig praktisk ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hatt det samme problemet,og holdt på og bli gal..

prøvde alle slags shampoer,ingenting hjalp..

kanskje i 2 uker,så var det slutt...

stripa håret mitt ifjor sommer,syns det hjalp litt..

også bruker jeg define shampo for mer volum,den er kjempebra for håret mitt nå...

og når jeg klør i hodet så bruker jeg head & sholders for følsom hodebunn...den er og veldig bra...

klør så og si aaldri i hodet lenger nå...

Skrevet

Den gmintgrønne shampoen fra kerastaste er bra. Fikk selv anbefalt den hvite av frisøren, men den var for sterk så det ble bare enda værre.

Har og hørt at merket joico skal være bra, men har ikke prøvd det selv

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Er disse produktene noe man kan få kjøpt i vanlige butikker, eller er det hos frisør eller på apotek?

Skrevet

COSMICA HODEBUNNSGELE!!!! På apoteket!! Genialt!!!!!!!!!

Skrevet

kerastase fås kjøpt hos frisør, eller kan best på lookfantastic.com:o)

Skrevet

System Professional har antiflass-sjampo som du får kjøpt hos frisøren. De har også en slags væske som fjerner flass og som hjelper mot tørr hodebunn. Den er til å dryppe på utsatte steder når du merker at det kommer. Veldig god og effektiv.

Skrevet

åkei, jeg tenker, hva med å kjøre samme behandling på deg selv som man gjør på babyer med skurv i hodebunnen? begge jentene mine hadde mye skurv, etter to behandlinger med dette var det borte for godt:

i badekaret (dusjen for deg da) gnir hodebunnen inn med baby olje, tar oljen på fingertuppene og masserer inn "under håret" (i stedet for å bare tømme oljen oppå håret å gni) tar så en hårkam, og drar ghennom håret, kammen i "liggendes stilling") og skraper relativt hardt over området om og om igjen (har ikke vert vondt for jentene mine, så selvsagt ikke KJEMPE hardt) tar og masserer mere olje i hodebunnen og vasker håret vanlig etterpå. og samme greeia et par dager senere og ellers bare fortsette til det bedrer seg... verdt et forsøk kanskje? lykke til:)

Skrevet

Tusen takk for mange gode råd. Skriver de opp så jeg kan prøve noen av dem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...