Gå til innhold

Ta meg en øl?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på fest idag. Jeg vet ikke om jeg er gravid eller ikke. Tok nettopp den test som var negativ, men er jo hvertfall uansett 3 dager til IKM. Om jeg er gravid hadde jeg festblødning mandag og eggeløsning mellom tirsdag og onsdag sist uke.

Hvordan er det med alkohol og fosteret så tidlig? Har hørt at helt i begynnelsen er det ikke mor som gir næring? Det er kanskje HELT feil?

Hvis jeg hadde visst jeg var gravid hadde jeg aldri drukket!

Hvordan er det hvis man tar seg to øl så tidlig? Vet at når barnet er "festet" til mor og mors blod går til barnet så er det i det tidligste stadiet det er farlig.. Fordi da er det jo så lite og må "vaske" ut all alkoholen.... Nå er det jo ikke sikkert jeg er gravid en gang...

Men hvis jeg er det så vil jeg jo ikke skade det...

Noen meninger?....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du mistanke om graviditet, så la være å drikke alkohol:) Den regelen gjelder hele svangerskapet, og fosteret kan faktisk ta skade, selv om du ikke vet om du er gravid. Det vet nemlig ikke fosteret at du ikke vet:)

Skrevet

Akkurat på dette punktet er det så mange delte meninger og eksperter som er uenige at fasiten finnes nesten ikke.

Så mitt råd er å handle etter din egen samvittighet.

Om du kommer til å ha dårlig samvittighet for de to øllene om det viser seg at du er gravid, la vær. Klarer du å ikke ha det, kos deg.

Selv drakk jeg to smirnoff Ice noen dager før IKM, og akkurat den ppen ble jeg graivd. Jeg klarer fint å ikke ha noen dårlig samvittighet for dette. Men vi er alle forskjellige!

Skrevet

Du må nok kjenne etter på din egen samvittighet som det blir sagt her.

Vi brukte over 2 år på å bli gravid, og jeg innså at jeg måtte leve livet som normalt i disse årene. Noe som førte til at jeg drakk flere glass vin 3 dager før jeg testet positivt...

Jeg har jo tenkt litt på dette i ettertid, men gjort er gjort. Og jeg vet at jeg kunne ikke levd annerledes i disse årene, da hadde hele prøvinga blitt mer stress enn det ble.

Skrevet

Jeg har alltid hatt en fest rett før jeg visste jeg var gravid, for jeg lærer jo aldri da..blitt gravid på første forsøk 3 ganger, og tenkte hver gang at jeg blir ikke så fort gravid, andre gangen kan umulig bli så fort gravid 2 ganger på rad, og med nr 3 som jeg er gravid med nå så tenkte jeg at det er en annen far pluss jeg har passert 30, så kan jo umulig bli like fort gravid igjenn..men jodag..men da tok jeg en fest 1 uke før mensen da..

Sies jo at egget har ikke tilknytning til deg og ditt blod før det er 5-6 uker. (mors uker)

Skrevet

Herregud, er det så viktig å ta en øl??? Heller "safe than sorry".

Skrevet

hvorfor ikke bare ta en kasse pils?

eier du ikke egne meninger? du må jo ta ansvar for dine egne handlinger uansett hva andre forteller deg. Gjør det som føles riktig for deg, og drit i hva alle andre sier. Du skal leve med valgene du tar, ingen andre.

PS, det er forresten veeldig mange som drikker f;r de vet de er gravid. Tror ikke barnet tar skade av en ;l. det er min mening.!

Skrevet

Mener jeg har lest noe om at før fosteret er fem uker, så får det ikke i seg det moren får i seg, så det er ikke skadelig at du tar deg noen øl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...