Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 10 års bryllupsdag og det skal feires med en romantisk tur:) Har fått bestemor til å passe barna så vi skal være borte 5 netter. Har vært i Paris 2 ganger før og ble forelsket i byen. Dilemmaet er om vi skal gå for det vi vet er bra eller prøve noe nytt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært begge steder - og forelsket meg helt i begge steder! :)

Klarer ikke anbefale en av byene... de er helt fantastiske begge to.

God mat, god vin, god stemning, ca like dyrt... Og veldig romantisk begge to... Men jeg ville nok kanskje reist til Roma om dere ikke har vært der før, gøy å oppleve noe nytt:)

Vil dere ha noen litt billigere alternativer kan jeg også anbefale både Budapest og Tallinn... Og litt nærmere har du både Stockholm og København... Ååå, vil på ferie jeg og:)

Skrevet

Jeg har også vært begge steder. Vil absolutt anbefale Paris..

Skrevet

Takk for svar:)

Fornuften sier Roma ja, gøy å prøve noe nytt som du sier. Er nok fordi vi har blitt nyforelska i Paris begge gangene vi har vært der, så utrolig deilig å bare nyte hverandre uten barn! Men vi får nok samme følelsen i Roma også!!

Skrevet

Hmmm. Nå ble jeg usikker igjen :)

Skrevet

Har vært i Paris flere ganger akkurat som dere.. derfor en veldig go grunn til å denne gangen velge Roma :-) Den skal jo være en sikker vinner uansett :-)

Skrevet

Jeg har også vært begge steder, og hadde nok valgt Roma.

Jeg synes begge byene er helt fantastiske, men holder en knapp på Roma;).

Roma er også en mindre stressende by, synes jeg. Bykjærnen er forholsvis liten, og lett oversiktlig, og det er kort vei til flotte steder utenfor byen. Vil anbefale Trastevere, en helt nydelig liten bydel i Roma.

Jeg er forøvrig helt fortapt og forelsket i Barcelona, og har vært der så mange ganger at det nesten er litt flaut;). Det er deilig å oppleve nye steder også.

God tur, uansett hvor dere bestemmer dere for å dra;).l

Skrevet

Hvordan er det å forflytte seg i Roma da? Er det like enkelt med metro som i Paris? Vi har ikke tatt taxi en eneste gang i Paris fordi vi syntes det var så gøy med metro, se på alle menneskene...

Skrevet

Jeg vet neimen ikke om det er Metro i Roma. Vi kjente noen som bodde der, og satt mye på med Vespa:). Ellers praiet vi taxier, som var veldig lett, eller tok buss(også superenkelt). Ut av Roma tok vi tog. Har vært der 2 ganger og husker virkelig ikke om det er Metro der. Jeg synes det er morsomst å titte seg om i byen (på overflaten) hvis det er et sted jeg ikke skal være så lenge. Får litt klaus i Metroer.

Skrevet

Det er metro i Roma - men ikke så stor som i Paris. Har ikke tatt den. Vi bodde sentralt og gikk somregel. Ellers er det lett å ta buss eller taxi. :)

Men må signere hun over som anbefalte Barcelona - det er drømmebyen:) Og jeg skal snart dit igjen:)

Skrevet

Har vært i begge byer, og forelsket meg i Roma! Er - som en skriver over her - en mindre stressende by. Deilig mat og drikke, og jeg syns romerne er hyggeligere enn franskmennene. De har undergrunnsbane i Roma. Én ting vi brant oss på var at på søndager slutter den å gå rett før midnatt. Vi hadde vært ute og spist, og var mette og trette. Var ikke en eneste taxi å få tak i, og vi endte opp med å gå på vonde sko i 45 min tilbake til hotellet....

Uansett er det en fantastisk by. i og med at dere har vært i Paris før er det jo gøy å prøve noe nytt.

Kos dere med barnefri og gratulerer med bryllupsdagen !

Skrevet

Var i Roma for en mnd siden på bryllups reise.. ar helt fantastisk...mye fint og se.. desverre litt dyrt å handle der.. men utrolig fin by..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...