Gå til innhold

Når søker man om permisjonspenger/foreldrepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når bør man tidligst/senest søke om permisjon? (Hvor mange uker på vei)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal snart levere den nå, er snart 1 mnd til permisjonen min begynner.... Du må levere den senest 3 mnd etter at permisjonen er begynt. :)

Skrevet

hvis du vil ha pengene ved permisjonsstart så bør du søke tidlig. i bergen kan det være 2 mnd behandlingstid, men dette varierer fra sted til sted. i tillegg kan det være ting med søknaden som gjør at det tar lenger tid, så er bare å sende inn søknaden, så kan du ettersende skatte og inntektsopplysninger senere ;)

Skrevet

jeg søkte når det var ca en mnd til permisjonen startet. fikk svar etter en uke eller to.... det er i bergen...;) han sa at man måtte søke før babyen var blitt tre mnd

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra NAV om å levere én mnd før termin...

Jeg bor i Trondheim...

Skrevet

Det varierer litt fra sted til sted, så ring ditt lokale NAV og spør der. Her fikk jeg beskjed om å sende inn ca en måned før termin, men det syntes jeg var noe snøtt, så sendte inn litt over en måned før permisjonsstart. Altså før et par uker siden :o)

Skrevet

merk det KAN være behandlingstid, selv om det ikke alltid er så lenge. derfor kan du like godt sende inn papirene med engang, så vet du jo at du får vedtak så slipper du tenke mer på det ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...