Gå til innhold

Halsbrann??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siden i går hatt en veldig brennende/sviende følelse fra magesekken og opp gjennom hele halsen.. Føler meg rett og slett uvel.. er det dette som er halsbrann, eller kan det være noe annet? Er det normalt å bli i så dårlig form av halsbrann??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe ja det høres ut som et klassisk tilfelle av halsbrann ja. :D

Det er skikkelig kjipt og vanlig gjennom hele svangerskapet.

Prøv Link, sammarin eller Loveharts, det kan hjelpe.

Skrevet

uff, det var det ja.. takk for tipset.. Får håpe det hjelper da...:)

Skrevet

sunn å si de men ingenting hjalp for meg når eg hadde de.. hjalp når eg drakk melk så drakk de hele dagen, for når eg ikkje drakk de så va de fælt.. lykke til!!!

Skrevet

Ja melk er min sikre vinner...!! synes alltid det hjelper, er jo syrenøytraliserende det.. og halsbrann/brystve er jo syre som kommerre sigende :o) Men ikke drikk brus/juice osv, da blir det bare værre

Skrevet

Jeg har vært VELDIG plaget med dette, såpass at jeg er sykemeldt. Men jeg må bare melde at etter jeg var hos OSTEOPAT på onsdag har jeg tatt en eneste gaviscon, og jeg har ikke kastet opp!!! Før onsdag tok jeg 7-8 om dagen - og ble allikevel så dårlig at jeg kastet opp hver natt.

Jeg er melketørst som en kalv, men osteopaten mener at min blodtype (A+) ikke bør drikke melk. At det har en forverrende effekt, selv om det tilsynelatende virker med det samme. Så nå har jeg prøvd å kutte ut melka - men det er ikke lett :-(. Likevel verdt et forsøk, for jeg har fått en ny tidsregning eter jeg var hos osteopaten.

Skrevet

Da har jeg vært på apoteket å spurt om råd, og fikk kjøpt noe som heter for Gaviscon.. tok en tablett og det hjalp heldigvis på:)

Burde man ta disse kun når man kjenner at det begynner å bygge seg opp til noe, eller er det meningen at man skal ta den regelmessig, selv om man ikke kjenner noen plager?

Skrevet

Gaviscon legger seg som et skumlag oppå innholdet i magesekken. Derfor trenger du bare å ta det når du føler behovet.

Føl deg også fram på hva som provoserer halsbrannen fram hos deg - og unngå disse matvarene så langt som råd er....

Skrevet

jeg bruker noe som heter titralack( litt usikker på skrivemåte), man får kjøpt det på apoteket. det funker på meg hvertfall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...