Gjest Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Jeg fikk kjøpte en brukt babybjørn bæresele, men den kan bare brukes til barn under 10 kilo. Gutten min er snart 10 kilo og jeg trenger en bæresele til sommeren. Noen som vet om en bæresele som kan ta barn opp til 12-15 kilo?
Nyseryllikberta Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 Ergo-sele, kjøpte min på Babyslynga.no. Nå er jenta mi snart 17 kg og vi gikk en tur igår. Utrent som jeg er kjennes det i beina ja... Men ryggen er helt fin;)
Gjest Skrevet 26. april 2008 #3 Skrevet 26. april 2008 Tusen takk for tipset, de så kjempebra ut. Da har jeg bæresele langt frem i tid.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Er vel heller klare for gåsele snart da =0)
Gjest Skrevet 26. april 2008 #5 Skrevet 26. april 2008 Ikke alle som er lettvektere vet du ;-) Regner med vi har omtrent 5-6 mnd igjen før det blir aktuelt at han går mesteparten av tiden.... Eldstejenta i huset gikk ikke før hun var 16 mnd....så......
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 26. april 2008 #6 Skrevet 26. april 2008 Tulla her gikk ikke før hun var 19 måneder men hvorfor går rundt å bære på de? Men hver sin lyst =0)
Gjest Skrevet 26. april 2008 #7 Skrevet 26. april 2008 Mei Tai, Ergo og Beco er mine favoritter:) Kozy MT tar opptil 100 kg, verre med den som bærer dog;) Hehe...
Gjest Skrevet 26. april 2008 #8 Skrevet 26. april 2008 Jeg vil ha bæresele av mange grunner. Fordi å hente hun eldste i barnehagen er et mareritt med en unge på armen og en annen som ikke vil være med hjem. Jeg må kjøre til barnehagen og det å måtte ta inn og ut vognen og koble den opp for hver gang er enormt tungt. Jeg ønsker å kunne være mer fleksibel og slippe å drasse rundt på vogn. Vi skal på ferie snart og vil da stå uten vogn på flyplassen i 1,5 timer og ser for meg hvor travelt det vil være uten noe å ha barnet i. Vil være veldig praktisk i mange situasjoner på ferien med bæresele. 10 kilo på ryggen er ikke mye... I tilegg har barnet spesielle behov for nærkontakt så da slår jeg to fluer i en smekk med å ha nærkontakt med barnet samtidig som jeg kan gjøre andre ting.
Gjest Skrevet 26. april 2008 #10 Skrevet 26. april 2008 Tusen takk for link til tettinntil.no.....der fant jeg mye god informasjon.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 26. april 2008 #11 Skrevet 26. april 2008 Kan en ha barn i Ergo vendt fremover?
Gjest Skrevet 26. april 2008 #12 Skrevet 26. april 2008 Min ergobæresele er god som gull, anbefeles varmt, men den er litt mikk-makk med i starten, men veldig solid og støtter ungen godt og avlaster ens egen rygg siden vekta blir fordelt godt på skuldre ,hofter og ryggen. Når teknikken er inne så er den lett å få på. :-) Feks sittende i bilen/sofaen eller godstolen, tar på selen rundt livet og "hiver" ungen på ryggen og drar opp skulder stroppene og fester den forran...VIPS på plass. Etterhvert blir man trygg og kan gjøre det stående og utendør uten problemer. Jeg bar faktisk dattra mi som var over 1år mens jeg gikk gravid med søsteren :-) Helt til bekkenløsinga sa stopp...hadde sikkert bært til jeg var høygravid hvis det ikke var for den.
Yo&La+spire Skrevet 26. april 2008 #13 Skrevet 26. april 2008 De fleste bæreseler kan brukes til barn over 10 kg...ser at du allerede har funnet tettinntil.no, så da får du nok svar der;) Og til deg som spurte hvorfor bære barna...vel, jenta mi er snart 10 kg og 14 mnd, og hun kan gå, men hun kan aboslutt ikke gå langt og noen ganger har eg ikke tid til å la henne gå, visst vi skal på butikken, gå lange turer osv. Hun sover jo også på dagen og hvor skal eg legge henne da visst vi er ute? De fleste barn blir nok bært eller bruker vogn til de er 2-3 år gamle og absolutt over 10 kg ja! 10 kg er ikke tungt nei:) Som sagt bærer eg snuppa enda, ofte i timesvis på dagen. Selvfølgelig lar eg henne gå det hun klarer, men hun må nok enda bli bært en stund ja....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå