Kufiolilla Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Gutten min på 7 1/2 mnd vil ikke ha mer enn 2-3 skjeer grøt, og stort sett ikke noe annet heller. Så han er i praksis fullammet enda... Hører mange begynner med brød når ungene er både 6 og 7 mnd, men jeg er så redd for at han skal sette brødet i halsen. Går dette virkelig bra? Har prøvd å gi ham tynne biter på størrelse med min pekefingernegl, og han tygger det jo i seg, liker det tydeligvis, men hoster og harker litt, har ikke helt teken, og da blir jeg litt redd må jeg si... Kan noen berolige meg, eller bør jeg vente enda en måned med små brødbiter?
~Maja Mor~ Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 Hei :-) Babyen min sliter med det samme ( han er 8 mnd) Men jeg gir han litt vann på flaske/kopp ved siden av så får han svelget biten samtidig. Prøv om det går...
Aibell Skrevet 26. april 2008 #3 Skrevet 26. april 2008 Som oftest så klarer de helt fint å ikke sette i halsen om de får putte i munnen selv. Host og hark hører med. Hvis du synes det er skummelt så kan du jo vente litt? Tror ikke det er så krise om han fullammes en stund til om det ikke går utover vekten. For jernets skyld kan du jo putte i han litt leverpostei av og til Og du, det finnes et alternativ til most mat. Det kalles baby led weaning. En del babyer synes å foretrekke biter de kan plukke opp selv.
Snupi27 Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 da emilie var 6 mnd begynte vi smått med skorper og skalk til henne. hun fikk den i hånda og tygde det hun ville ha selv. da hun var nærmere 7 mnd fikk hun brødskive som vi delte opp til henne i biter. hun har aldri satt brødskiva si i halsen. da hun var 8 mnd begynte vi å dele brødskiva i 4 deler og så spiste hun av den selv.. vi hadde på leverpostei til å begynne med. så prøvde vi banos, syltetøy, smørost, makrell i tomat osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå