Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner på 17ende uken idag, og lurer på om jeg ikke snart bør kjenne liv?? Gjør dere noe spesielt for å få liv inni der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.. jeg har ikke kjent liv. er 18+1 idag. ingen verdens ting:P er du førstegangs?

Skrevet

Jeg er førstegangs, 18+1 i dag.. Tror kanskje jeg her kjent liv.. Men langt ofra sikker.. Ligger hver kveld og kjenner godt etter.. Blir godt å komme på UL fredag og få bekreftet at alt står bra til :-)

Skrevet

Jeg er førstegangs og kjenner heller ikke liv enda, er 18+3, var på UL på mandag og fosteret er aktiv som bare det, så jeg engster meg ikke :)

Skrevet

Jeg kjente liv i uke 17. Er også førstegangs

Skrevet

Jeg kjente liv første gang i uke 21. Er førstegangs og har morkaka foran.. tar litt lenger tid da.. er i uke 23 nå

Skrevet

Hei igjen!

Jeg er andregangs, kjente liv i desse tider forrige gang. Men, har hatt blødninger og fått bekreftet at det er pga forranliggende morkake, så kanskje det tar litt lenger tid nå??

Skrevet

Jeg kjente det i uke 11 en gang, nå er jeg 12+5 og kjenner litt hver dag nesten, særlig om kvelden :) Har morkaken foran så det burde egentlig være vanskelig å kjenne, men jeg kjenner det godt. Kjente i uke 14-15 med tuppa og hadde morkaken foran da også.

Skrevet

Må legge til at både forrige gang og nå har jeg hatt veldg livlige barn :) så ille at de har hatt vanskeligheter med å måle de på ul osv..

I tillegg så er jeg veldig slank.

Jeg tar et glass med kald eplejuice når jeg vil kjenne,, da blir det skikkelig party nedi der ;)

Skrevet

Jeg kjente helt tydelig liv først i uke 22-23. Hadde kanskje kjent noe leamusaktig de foregående ukene. Mens nå i uke 31 sparker det som bare det:) Er førstegangsfødende, med bakenforliggende morkake. Så det kan nok gå enda noen uker før du kjenner noe til den lille. Tror iallfall ikke du trenger å bekymre deg, det kommer tidsnok:)

Skrevet

Jeg kjennte det i uke 18 første sv.skap, og i uke 12 andre og tredje sv.skap. Litt rart og kjenne det så tidlig, men selvfølgelig godt siden jeg ikke har vært på ul eller hørt hjertelyden.

Skrevet

Jeg kjente liv i forrige uke da jeg var ca. 14+3. Kjenner den romsterer der inne hver dag, men ikke hver dag jeg kjenner den utenpå magen.

Skrevet

jeg kjente liv for første gang i uke 15. kjente det da jeg lå helt i ro, oppå magen der babyen lå. da ble det trangere, og jjeg kjente babyen sparke:) du kan jo prøve det? er dessuten helt normalt at du ikke har kjent noe liv enda, HI

Skrevet

Altså, jeg lå med magen ned mot badrassen, den delen av magen hvor babyen var:)

Skrevet

2 gangs og har kjent liv siden ca uke 13... men skikkelige spark fra uke 16

Skrevet

Jeg er i uke 23 nå. :) Kjente første sparkene forrige uke :) :) Jeg er førstegangs fødende :)

Skrevet

Jeg er førstagangs, og kjente liv i uke 17, og har kjent hver dag siden:)

Skrevet

Unnskyld meg altså,men jeg har vanskelig for å tro at det går an å kjenne liv så tidlig som uke 11-12.

(sorry..)

Skrevet

Med min første kjente jeg ikke liv før en gang uti uke 18. Kjente ordentlige spark først rundt uke 23, før det var det bare "bobler".

Nå er jeg 15+6 med min andre og kjenner liv daglig, men bare "bobler" enda. Har kjent liv siden begynnelsen av uke 12.

Skrevet

Kjente det i uke 15, er førstegangs..! Men ser ut som denne ungen er en propell, han lå ikke stille et sekund på UL :) Og han sparker masse omtrent hele tida.. :)

Skrevet

signerer denne:) Tror det er så mye som skjer der nede, at det er vekst etc man kjenner, ikke akkurat spark.

Skrevet

Ja det skal du få lov til, vær så skeptisk du bare vil ;) men jeg vet hva jeg kjenner.. Og når jeg sa det til legen min så sa han at det absolutt ikke var uvanlig for 2 gangsfødende.

Bare fordi man ikke har kjent det selv så betyr det ikke at det er umulig vet du..

Skrevet

kjente tydelig liv igår, er 12+1 idag... er 3 gangs, ikke kjent det såå tidlig med de andre men i uke 14-16. Kjente et lite bult istad og. Er vel også en av de som har vært noe skeptisk til at man kan kjenne liv så tidlig, men er ikke i tvil om hva jeg kjenner. Så det nå istad at det faktisk står på denne uken at noen kan kjenne liv nå, så så unormalt kan det jo ikke være da?

Skrevet

Jeg er gravid for 4.gang (har 2 barn,mista 1 i uke 14)

Jeg vet veldig godt hva jeg skal kjenne etter,og jeg tror ikke uansett hva andre sier at det går an å kjenne liv så tidlig som uke 11..

Babyen er i uke 11 4 cm langt, og veier vel maks 10 gram

Skal godt gjøres å kjenne når en så liten sparker/beveger seg...

Dessuten tror jeg ikke at så mange leger/jm gidder å krangle på hva pasientene deres sier,de tenker vel de ikke vil drepe entusiasmen...

Jm min sier hvertfall at en nok må vente litt til før en kjenner liv..

Jeg for min del hadde morkaka på fremre vegg forrige gang,og kjente ikke liv før i uke 16/17,(gravid før 3.gang da)

Men mne,hver med sitt..

JEG tror ikke på det hvertfall..

Skrevet

Jeg er førstegangs, og kjente liv første gang når jeg var 18+1.. da var det ca. 2-3 spark på kvelden.. hadde ikke kjent noe bobler eller noe på forhånd.. kjentes ut som små dult utover egentlig.. neste kveld kjente jeg ingenting, men kvelden etter der var det en 4-5 ganger.. så ble det bare mer og mer, og nå sparker hun masse hver kveld. er 25 uker nå.. Er ganske tynn og morkaken ligger bak, så skal kjenne det ganske fort egentlig :) så er ikke unormalt at du ikke har kjent noe enda! gjør ikke noe spesielt for å kjenne liv, men de gangene jeg drikker brus eller spiser sjokolade blir det ekstra mye liv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...