Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg litt?

Anbefalte innlegg

Gjest Tale30
Skrevet

Hei

Jeg har hatt menstruasjonsliknende smerter helt siden jeg ble gravid. I dag og i går har jeg hatt det mye, og jeg lurer på om andre har det likt. Jeg er 4+5 nå.

Jeg syns det er så ekkelt, og syns det er lenge å vente på kontroll. Det skulle ha vært en sånn jordmortelefon et sted.. samme om det koster 30 kroner minuttet..

Jeg var veldig kvalm dagene før jeg fikk konstatert graviditet hos lege. Nå er jeg ikke så kvalm lengre, bare uggen om morgenen. Jeg har heller ikke noe vondt i brystene. Samboeren min kan fornøyd konstatere at de har blitt større men ikke noe vondt. Kan symptomene la vente på seg litt? Litt engstelig for MA

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har hatt menssmerter siden jeg testet positivt. I dagene rundt IKM var de ganske heftige og jeg hadde til og med en bitteliten blødning som varte ca en dag. Jeg har ikke vært øm i brystene en eneste dag før jeg var nesten 9 uker på vei da kom det, au-au:-) At du er uggen på morgenen er et godt tegn, men hvis symptomene forsvinner helt så trenger ikke det bety noenting heller.

Var på ul i går, var da akkurat 9 uker. Der så jeg en bitteliten turner med et hjerte som banket som bare det:-) Fortalte legen om disse mensmurringene mine og det er helt normalt, det er livmoren som strekker seg, mange som har de gjennom hele svangerskapet, og det er også normalt sa hun!!

Håper du ble litt beroliget:-)

Skrevet

hei! sniker fra 2. trimester her.. hehe:oP jeg hadde INGEN symptomer før langt uti 1. trimester, eneste var oppblåsthet og bittelitt kvalme om kvelden.. verken ømme pupper eller oppkast. jeg følte meg helt normal egentlig. tror du kan ta det med ro;)

Gjest Tale30
Skrevet

Hei

Tusen takk for beroligende svar :) Jeg sitter på jobb nå, og det er ikke noe særlig å skulle fortsette dagen når jeg er engstelig, så dette hjalp :)

Det er ikke lett å være gravid visst :) Morsinstinktene begynner tidlig ;) Det er i alle fall bedre enn den første dagen etter at jeg fikk beskjed for da følte jeg ingenting bare en tomhet så jeg ble helt engstelig for at jeg var blottet for moderlighet :) Men trengte nok bare en liten tid for å fordøye beskjeden

Jeg ser at vi begge skal bli desembermamma :) Ønsker oss begge lykke til! Så får jeg heller forsøek å se på menssmertene (ikke direkte smerter da :) som noe normalt. er redd hver gang jeg går på do for å se blødning men dette går vel over etterhvert. Forresten.. tenkte etter.. skal du bli desembermamma når du er ni uker på vei? Forstår ikke helt dette regnesystemet

Gjest Tale30
Skrevet

Tusen takk for beroligende svar. Jeg er nok litt på vakt som førstegangsfødende :) Det er ikke det at jeg ønsker meg kvalme, men det hadde i alle fall kunnet berolige meg med at det er noe på gang. Mensmurringer er liksom ikke det kuleste symptomet å ha siden dette i praksis kan bety noe negativt også..

Skrevet

Huff ja:-) Jeg ser etter blod hver gang jeg er på do enda, jeg:-) Jeg er helt i månedskiftet nov/des. Noen steder står det jeg har termin 30. november og andre 1.desember, så jeg kan nok fort bli en november mamma:-) men det var virkelig fantastisk med tidlig ultralyd!! Så ut som en liten bamsemums som lå inni der:-) Det anbefales virkelig, men ville ikke gått før du er kommet deg til 8 uke eller noe sånt, for i 5-6 uke så ser de ofte ikke noe foster enda, bare en plommesekk og det vil sikkert føre enda mer bekymringer med seg!!

Skrevet

Jeg skal på ul i uke 6, og da for å se etter et bankende hjerte ;) Tror ikke jeg blir mer bekymra over å se et bankende hjerte... ;)

Gjest Mammamoms
Skrevet

Heisann!

Jeg er også desembermamma. I allefall blir jeg det:)

Da jeg testet positivt, var jeg 4+5 på vei, og hadde da kjent en sånn mensmurrende følelse i en ukes tid. Nå er jeg 8+3 og har fortsatt litt sånn mensfølelse innimellom. Men nå opplever jeg vel murringen litt mer som smertetak. Heldigvis er de ikke så harde, så jeg prøver og ikke bekymre meg over det. Nevnte det for legen da jeg var der på onsdag, og hun sa det ikke var unormalt. Men hvis "takene" skulle bli kraftigere, burde jeg være litt på vakt.

Kos deg videre du, og gjør som meg. "Vær takknemlig for at du slipper kvalmen!" :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...